שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מרצדס בשטח לעומקו של נחל פרת Mercedes SUV

ירושלים, ים המלח, אכסניית השומרוני הטוב, טלעת א-דם, עין קלט, נחל פרת ומנזר סנט-ג'ורג' הם רק חלק מאבני הדרך בהם טיילנו ב-3 שיירות של מרצדס SUV.
צילם: גדי סיירה

30 מרצדס SUV משובחים מדגמי GLE ו-GLC נפגשו באולם הראשי בהרצליה ויצאו ליום של כביש ושטח בחלק הפחות מתויר של צפון מדבר יהודה. חצינו את ירושלים וירדנו לכיוון אכסניית השומרוני הטוב. נסענו לאורך טאלת-אדם וירדנו לתוך נחל פרת בשימוש במערכת בקרת הירידה המעולה של מרצדס (ניתן לקבוע את מהירות הירידה עם ידית בקרת שיוט) - DAC.
טיפסנו במעלה השביל תוך כדי התרשמות מפעולת מערכת בקרת אחיזה - TC היעילה של מרצדס.
נסענו לצפות במנזר סנט ג'ורג' ואף טיפסנו בשטח עם כלי הרכב לגבעת התצפית.
וסיימנו בארוחת צהרים טובה בתוך אכסניית השומרוני הטוב.

טלעת א-דם

הדרך הישנה שחיברה את ירושלים ומעלה אדומים עם יריחו וים המלח. יש הטוענים ששם הדרך, בדומה לשם של מעלה אדומים, הוא בזכות הסלע האדום הנמצא באזור ויש טענה כי שם הדרך הוא בגלל הדם של קורבנות שודדי הדרכים אשר ארבו לעוברי האורח.

קישורים לדגמי מרצדס SUV עם דגמי מנוע שונים (דיזל / בנזין / היברידי) שהשתתפו באירוע:

מרצדס Mercedes GLC

מרצדס עם מנוע בנזין Mercedes GLE

מרצדס Mercedes GLE Coupe

מרצדס - מנוע דיזל Mercedes GLE

מרצדס Mercedes GLS500

אכסניית השומרוני הטוב

היא שריד לכנסייה ביזנטית ולפונדק ששימש את הולכי הרגל בין ירושלים לים המלח וליריחו. ע’‘פ הברית החדשה של הנוצרים זה המקום אליו הביא השומרוני הטוב את עובר האורח שנשדד על הדרך של טלעת א-דם ולא קיבל עזרה מעוברי הדרך האחרים ואילו רק השומרוני אסף את הפצוע, הביאו לפונדק ושילם עבורו את הלינה והמזון עד שיתאושש. ישוע, מייסד הנצרות, מצוטט בכתבים הנוצרים (ספר לוקס) כמנחה את תלמידיו לנהוג במידת החסד עם שאר בני האדם ככתוב בתורה ‘‘ואהבת את רעך כמוך’‘.
כיום המקום הוא גן לאומי בניהול רשות הטבע והגנים ובו פסיפסים מיוחדים מתקופות שונות של יהודים, נוצרים ושומרונים מרחבי יהודה ושומרון וגם מבית הכנסת העתיק של עזה.

במוזיאון השומרוני הטוב

מוזיאון השומרוני הטוב

מרצדס מפגינה יכולות מרשימות של אלקטרוניקה עם מערכת בקרת המשיכה, כחלק ממערכת בקרת היציבות ESP המעולה של מרצדס:

מנזר סנט ג'ורג

במפות נקרא המקום ‘‘דיר מר גי'ריס’‘ והוא מנזר יווני אורתודוקסי השייך לקבוצת המנזרים של מדבר יהודה (המרסבא שבוואדי קלט, דיר חג'לה שביריחו ודיר פיראן שליד עין פרת).
המנזר בנוי על מצוקי וואדי קלט / נחל פרת, בגובה של פני הים. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר.
הנוצרים מאמינים כי זו המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו).
לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים.

Saint George monastery


Saint George monastery

יוצאים לדרך מאולם מרצדס:
























לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן