שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע ג'יפים בירדן - אפריל 2018

ימים מספר טרם היציאה לירדן, נחשפנו לסערת השטפונות הצפויה לפקוד את הנגב והערבה. היה לנו ברור כי המבול ימשיך לשכנתנו במזרח שכן למזג האוויר אין גבולות
צילמו: יניב גבאי ויתר חברי הקבוצה

אביב בממלכה האשמית

לאחר מספר שיחות טלפון עם תומר גורפינקל- ממנהלי מועדון סוזוקי, הוחלט כי יהיה נכון לצאת למסלול בחודש אפריל/מאי. בחרנו את השבוע האחרון של חודש אפריל, מזג האוויר אמור היה להיות נעים ולא חם במיוחד וההרשמה החלה.
ככל שהתקרבנו למועד הנסיעה, הוחלט בעצה אחת עם יתר הנרשמים להוסיף לשיירה גם רכבים שאינם חברי המועדון ואכן יצאה שיירה ארוכה במיוחד (10 רכבים) כאשר ניתן היה להבחין בקלות כי הג'ימיני תופס חלק נכבד בשיירה.

בשל תחזית מזג האוויר הסוער היה חשש כבד כי הכבישים יהיו חסומים מה שימנע מחלקנו להגיע דרומה. חלק מהחברים הקדימו ונסעו יום קודם לכן וזכינו לקבל סרטונים מכביש 40 וכביש 90 עם המבול והנחלים שעלו על גדותיהם ואת השטחים הרבים שהיו מוצפים במים, במזל כולם הגיעו בזמן למעבר הגבול.

היום הראשון - מסע ג'יפים בירדן

אז יצאנו לממלכה עם עשרה רכבים: שישה רכבי סוזוקי ג'ימיני, פאג'רו, פורסטר, טויוטה ורנגלר והתחלנו כמנהגנו בארוחה טובה במסעדה מקומית. מיטב המאכלים המקומיים נפרסו על השולחן בנדיבות כמו שרק הירדנים יודעים - חומוס, חומוס עם בשר, חביתות, כבד, סלטים, פלאפל ועוד....רבים מהחברים טענו כי הם חייבים למצוא מקום לשנ"צ אחרי הארוחה.
השיירה המשיכה לכיוון הדיונות מסביב לואדי ראם ללמוד את רזי הנהיגה בדיונות. כבר בדיונה הראשונה, שמסתבר שאינה קלה כלל וכלל, הפליאו הנהגים ביכולתם וכבשו את הדיונה הענקית.
בשלב מאוחר יותר נכנסנו לשטח שמורת ואדי ראם ונהננו מהנופים המקסימים שבשטחו של הואדי. ביקרנו באחד מהנקיקים המפורסמים שבואדי וזכינו לראות את שאריות השטפונות ואת הגבים העמוסים במים - אחרי שואדי ראם זכה לכמות גדולה של גשם ביום שלפני הגעתנו.
לאחר ארוחת ערב מסרותית עם המדפונה המוכרת לטובה - נכנסנו לישון שנת ישרים.

היום השני - מסע ג'יפים בירדן

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לחרז'ה - המוכרת בשמה "ארץ הקשתות".
סיור בדיונות הענקיות שבשטח חרז'ה, מעט קפיצות מתועדות, ביקור בקשתות המפורסמות ונסיעה מהירה לואדי מוסא לצורך ביקור בבירת הנבטים - פטרה.
כבר בארוחת הצהרים בכפר הבנו כי הביקור בפטרה יידחה - הנהלת האתר החליטה לסגור את פטרה מחשש לשטפונות - ושטפונות בפטרה הם סכנת נפשות.
הוחלט כי נדחה את פטרה ליום המחרת והוחלט לצאת לסיור בפטרה הקטנה.

מאחר וביטלנו את הכניסה לפטרה - יצאנו בעקבותיו של עבדל האדי - המדריך המסור שלנו, לציר מדהים עם תצפית מהממת על כל איזור פטרה הקטנה, זכינו לראות זרימה יפה בנחלים החוצים את פטרה הקטנה, זכינו לראות את המקומיים משתעשעים בבוץ . בסיום הציר הגענו לכביש שהחלו בו את הסלילה ופתחנו ציר נסיעה חדש שהוביל אותנו לואדי מוסא בחזרה. בציר הזה ניתן כבוד גדול דווקא לפורסטר שבשיירה שהיה הרכב היחיד ללא הילוך כח והתמודד עם המסלול בגבורה- כשמאחורי ההגה ישב רן שמש.

היום השלישי - מסע ג'יפים בירדן

לאור תחזיות מזג האוויר ולאחר הביקור בפטרה, נסענו לדיונות של הערבה ולמרגלות הדיונות אכלנו ארוחת צהרים פרי ידם של חברי הקבוצה - שקשוקה, חומוס ועוד מטעמים.
לקראת הצהרים עלינו על כביש 65 דרומה עד לעקבה...


לאורך כל הטיול היינו קשובים לחדשות הרעות מישראל בדבר הנערים שנספו בשטפונות והשתתפנו בצערם של עשרות המשפחות.

גם בכתיבת כתבה זו מדווחים בחדשות כי השבוע צפויים שטפונות בנגב ובערבה וכולי תקווה כי המטיילים ידעו להקפיד ולשמור על הכללים בדבר נסיעה/הליכה בשטח כשיש התראה על שטפונות.

נפגש בטיול הבא בשבועות - מאי 2018
עדי וייזל.



הביקור בפטרה

ציד שיטפונות בפטרה הקטנה

ציד שיטפונות בפטרה הקטנה



סרטון מסכם

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יניב

09 במאי 2018 ב 11:09

היה טיול מעולה!
נופים עוצרי נשימה ופוטוגנים בטירוף.
מזג אוויר, בהזמנה.
נהיגת שטח מאתגרת.
קבוצה של אנשים מדהימים, אחד אחד.

ההדרכה והארגון... מושלמים!

מחכה כבר לפעם הבאה.

2

אורח/ת - דורון גלבוע

09 במאי 2018 ב 15:39

תודה לאתר השטח הישראלי.

תודה על האירגון למופת

תודה על שיבוץ משתתפים אחד אחד ראויים וטובים

תודה על האוירה הטובה ששררה משך כל המסע, בשטח ובחנייה ובמחנה המינהלתי ובכל עת.

תודה מיוחדת לעדי וליוסי, אלופי השטח.