שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע: מועדון סוזוקי ויטארה החדשה בבקעת ארבל ורכס יטבת - 26/5/18

מסלול טיול לא פשוט ולא קל, שהויטארות עמדו בו בכבוד. הדריך: עופר אדר
צילומים: דני רותם ועופר אדר

יש משהו משובב עין בשיירה של רכבי סוזוקי ויטארה, המנצנצים בשלל צבעים, כמקבץ של אבנים יקרות. אדום, כתום ותכלת, וגם צבעים קונבנציונליים יותר כבז', כסף ולבן, כולם התקבצו בבוקרה של שבת בתחנת הדלק הסמוכה למושבה מגדל, משם יצאנו לדרך.

האתגר הראשון חיכה לנו כמעט מיידית, כשעלינו בצמוד לערוץ של נחל רקת לעבר בקעת ארבל: חריץ רוחב עמוק, שאיים לתלוש פגושים. אבנים שנאספו בסביבה הקרובה גישרו על פני החריץ, וכולם עברו בבטחה. בהמשך, פגשנו משפחה של שפני סלע שיצאו לתפוס קצת שמש.

אחרי הפסקת הבוקר, עלינו לכיוון קרני חיטין. וכשעומדים למעלה ביום חם, אפשר להבין כיצד הצליח צאלח א-דין להביס את אבירי הצלבנים, בקרב שהתרחש בשדה שמשתרע למרגלות ההר. האבירים לבושי שיריון הברזל פשוט "התבשלו" בתוך קופסאות המתכת שלהם. הוסיפו לכך את העובדה שהם נותקו ממקורות מים ושהשדה עלה באש – והתבוסה היתה טוטלית.

את הנסיעה בערוץ זרוע האבנים של נחל ארבל עשינו בזהירות רבה. נדרשה כאן נהיגה איטית, מדויקת, כדי שלא יגרמו נזקים, במיוחד לצמיגים. את הנחל עברנו בשלום, הפנצ'ר הגיע דווקא בעלייה מעין נטופה לכיוון הררית. ניסיון ראשון לנפח אוויר בצמיג לא צלח, אבל אחרי ניפוח עם "פאסט" העניינים הסתדרו ואפשר היה להמשיך.

את הפסקת הצהריים עשינו קרוב לפסגתו של הר האחים, שם נושבת תמיד בריזה נעימה, ולאחריה המשכנו על צלע רכס יטבת עם תצפיות מדהימות לעברו של עמק בית נטופה היפהפה. עוד ערוץ נחל אחד לפנינו, והפעם ערוצו של נחל יודפת, שהוביל אותנו עד לתל יודפת, שם הסתיים הטיול.

תודה לכל המשתתפים, ובמיוחד לדני רותם על התמונות. להתראות בטיולים הבאים.

סרטון שצילם וערך דני רותם











למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

aviabu71

13 ביולי 2018 ב 14:10

שלום לכם חברי מועדון סוזוקי ויטארה !
איך אני יכול להצטרף למועדן הזה ? אני מאוד רוצה להצטרף לטיולים המשותפים ביחד עם כל הסוזוקים זה נראה כיף ! אז אם אפשר אני מאוד אשמח !
תודה אבי .

2

Ogash Ofer

13 ביולי 2018 ב 16:18

aviabu71 כתב/ה:
"

שלום לכם חברי מועדון סוזוקי ויטארה !
איך אני יכול להצטרף למועדן הזה ? אני מאוד רוצה להצטרף לטיולים המשותפים ביחד עם כל הסוזוקים זה נראה כיף ! אז אם אפשר אני מאוד אשמח !
תודה אבי .

"
יש באתר טיולים של "מועדון ויטארה" ואתה מוזמן להצטרף!
https://www.4x4.co.il/journey/1796