שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח מועדון ג'יפ JEEP ביער בן שמן - יוני 2018

קבוצה קטנה אבל איכותית של בעלי רנגלרים וגרנד צ'רוקים הגיעה לבן שמן להתוודע ל-Jeep החדש שלהם. היה חם? כן. נו אז מה?... תמיד חם בקיץ. וזה לא הפריע לנו ללמוד ולהנות.

החזאים הזהירו מסופ"ש חם במיוחד אבל אנחנו לא הוטרדנו כהוא זה, כי כל הנתונים האחרים הבטיחו לנו הדרכה מהנה במיוחד. קבוצה קטנה של 7 כלי רכב בלבד, וכולם עתירי יכולת ומהמשפחה הנכונה, משפחת Jeep – רנגלרים וגרנד צ'רוקים, מתוכם שניים מדגם טריילהוק בעל אוריינטציית שטח. כי יש הרבה רכבי כביש-שטח היום, מותגים רבים וטובים, אבל רכב השטח ששמו הפך לגנרי מעיד על בעליו שהוא רוצה לנסוע בשטח "על אמת" בלי פשרות.

הקבוצה שלנו כללה הפעם שועלי שטח מנוסים לצד חדשים בתחביב. לנהגים הותיקים יש נסיון ובטחון, הרגלים ותובנות שהוטמעו בשנים רבות של נהיגה. חלקם נכונים וחלקם לא, ולא כולם ששים לשנות אותם. לעומתם הטירונים הם דף חלק, כאלה שקל "להרביץ בהם את התורה" לפי טעמי... כל זה נכון גם בכביש ועל אחת כמה וכמה בשטח. יש הרבה אסכולות בנהיגת שטח אבל בשורה התחתונה העקרונות הם זהים ויש להקפיד עליהם על מנת לשמור עעל בטיחות ולדעת להוציא מכלי הרכב את המיטב עם מינימום נזק לרכב ולטבע, בשאיפה שללא נזק בכלל. במקרה של Jeep, היכולת הבסיסית הסופר-גבוהה עלולה להביא נהגים לא מנוסים למצבי קיצון בסיטואציות מאתגרות בקלות רבה עד מאוד, ועל כן חשוב לדעת את הכללים ולתרגל אותם.

הדרכות Jeep מפגישות אותנו בדרך כלל עם מגוון דגמים ומערכות הנעה שונות שמחייבות התייחסות נפרדת לכל אחת ואחת מהן – אבל הפעם, עם שני דגמים בלבד, מלאכתנו היתה קלה הרבה יותר: דיברנו על דיפרנציאלים, על מערכות עזר אלקטרוניות, סקרנו את המבנה ואת המערכות ברכב שטח בכלל ובדגמי Jeep רנגלר וגרנד צ'רוקי בפרט עם נגיעה בהסטוריה של המותג ובאופן ספציפי על שני הדגמים רבי המוניטין לפרטיהם המכניים.

ואז יצאנו לשטח – להתעמת עם מכשולים שונים ועם תורת נהיגת השטח שכאמור – חלק מהחברים כבר יודעים אבל בדגש על ה-Jeep החדש שלהם. כמו תמיד, התחלנו במכשולים הקלים יחסית שכל הכלים והנהגים לא התקשו בכלל להתמודד איתם, אבל מכניסים את הקבוצה לקצב הנכון. הפסקת קצרה לקפה, ואז עוברים למכשולים המאתגרים יותר שכבר דורשים ריכוז ועירנות.

לפרטים על הדרכת נהיגה הבאה של מועדון JEEP הקליקו כאן



הרנגלרים והגרנד-צ'רוקים הפגינו ביצועים מרשימים, אבל גם הכלי הטוב ביותר עדיין צריך נהג טוב – וכאן נוכחתי שהמשתתפים בהדרכה הקשיבו והפנימו היטב את הפרק התיאורטי כי ככל שעלינו ברמת הקושי, כך גם גברו הבטחון ורמת השליטה שהופגנו ויכולנו להתעמת עם יותר מכשולים מאשר בדרך כלל ואפילו לתרגל אותם שוב ושוב סתם בשביל הכיף.



ובאמת היה כיף. הזמן עף ולמרות שמדובר ביום שישי בצהרים שלהרבה מאוד אנשים זו שעה לחוצה, התחושה הכללית הייתה שכולם רוצים לטפס שוב ושוב ב"קיר המוות" ואף אחד לא רוצה הביתה... סיימנו בסקירה קצרה של אבזרי חילוץ ובצער מופגן נפרדנו איש איש לדרכו מאחת הדרכות היותר טובות וכיפיות שהיו לנו.


קבוצת Jeep היקרה - התרשמתי לטובה מההקשבה והעניין שגיליתם ומרמת הנהיגה שהפגנתם. לא להאמין איך הזמן טס כשנהנים... היחידים שלא הפתיעו הם ה-Jeepים, שהוכיחו שוב שהם רכבי השטח הטובים ביותר. היה כיף ותודה לכולכם. מחכה לפגוש אתכם בטיולים!

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח


לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

h0525950666827

01 ביולי 2018 ב 00:13

היה כייף והדרכה מקצועית !

2

אורח/ת - עוז מצר

01 ביולי 2018 ב 10:58

ההדרכה תרמה לי בשיפור הנהיגה והביטחון בכניסה לשטח. הוספה של ידע כללי ומעשי.
ההדרכה שיפרה את הביטחון שלי בנהיגה ברכב.
הדרכה מקצועית ועניינית.