שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סוזוקי ג'ימני החדש – הנתונים המלאים

כל מה שרציתם לדעת על הדור הבא של הג'ימני, שנותר אחד מרכבי השטח הבודדים שתוכנן באמת לשטח

כבר כתבנו לא מעט על הג'ימני החדש של סוזוקי, שלפי ההתעניינות שלכם נראה שהציפייה להגעתו לארץ גדולה מאוד, לא פחות מהציפייה לרנגלר JL החדש שהוצג השבוע לשוק האירופאי וצפוי להגיע לארץ בתחילת השנה הבאה ומהציפייה לדיפנדר החדש שמועד השקתו נזיל כמעט כמו מועד סיום העבודות על מסילת הרכבת החדשה לירושלים...

בכל הפרסומים עד כה לא היה מידע מלא ומדויק על הג'ימני, ורק השבוע נחשפו כל הפרטים הטכניים אותם אנו מביאים כאן (טוב,כמעט הכל, ועל כך בהמשך). אז מה יש לנו שם? שלדת סולם נפרדת ושני סרנים חיים, בדיוק כמו בדגם היוצא. הנעה 4X4 עם הילוך כוח כשהשילוב נעשה באמצעות ידית המחוברת ישירות לטרנספר, בלי מערכות חשמליות/פניאומטיות המועדות לתקלות.

העברת הפנסים לפגוש איפשרה דלת אחורית רחבה

מתחת למכסה המנוע שוכן לוגם בנזין בנפח 1.5 ליטר בעל ארבע בוכנות, המספק 100 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 13.25 קג"מ ב-4000 סל"ד, עם עקומה שטוחה כך שמרבית המומנט מתקבל כבר מסל"ד נמוך. למרות הנפח הגדול יותר לעומת המנוע הנוכחי, המנוע החדש קל יותר במשקל וגם חסכוני יותר בדלק: 6.8 ליטר ל-100 ק"מ בידני, 7.5 ליטר באוטומטי (נתוני יצרן). המשקל הריק נע בין 1090 ק"ג ל-1135 ק"ג, כתלוי בדגם. המהירות המקסימלית נשארה די נמוכה – 145 קמ"ש בסך הכל.

הג'ימני החדש יגיע עם היצע של שתי תיבות הילוכים: ידנית עם חמש מהירויות ואוטומטית עם ארבע. על פי המידע שמגיע מסוזוקי, יחסי ההעברה של התיבות הותאמו כדי לנצל בצורה היעילה ביותר את תפוקת המנוע, והושקעו מאמצים להקטין את הוויברציות ממערכת ההנעה, כמו גם ממערכת ההיגוי שהוסף לה בולם רוחבי.

מערכת Allgrip Pro מסייעת לתנועת הרכב בשטח, והיא יודעת לנעול גלגל מסתחרר כדי להעביר את הכוח לגלגל שממול. זה יעיל מאוד בהצלבות ומייתר במידה רבה את הצורך בהתקנת נעילות רוחביות. ואפרופו נעילות, כאן אנחנו חוזרים לנתונים החסרים: סוזוקי לא פרסמה נתונים על הסרנים ועל יחסי ההעברה בהם, כך שעדיין לא ידוע האם מוצרי אפטר-מרקט שמיועדים לדגם הנוכחי יתאימו גם לחדש. אבל גם אם לא, סביר שדי מהר יגיעו מוצרים מותאמים אל המדפים. מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ יפים, עם זווית גישה של 37 מעלות, נטישה של 49 וזווית בטן של 28 מעלת.

סביבת נהג משופרת ומודרנית יותר

הג'ימני החדש יגיע מצויד במערכות מודרניות, הכוללות בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, קריאת תמרורים, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד. שש כריות אוויר יגנו על הנוסעים בזמן תאונה. עוד במערכות – סיוע לזינוק בעליה ובקרת נסיעה במורד. הנהג ימצא מולו מסך מגע של מערכת האינפוטיינמנט, עם צימוד למכשירי אפל ואנדרואיד.

ולבסוף, החלק החשוב והמסקרן ביותר: האם הג'ימני החדש גדול יותר מקודמו? והתשובה היא כן, אבל ממש בקטנה. הג'ימני מוגדר ביפן כ-Kie Car, מכוניות המוגבלות בגודלן ובנפח המנוע שלהן הזוכות להקלות במיסוי ובביטוח, כמו גם בהיתר לחנות במרכזי ערים. בהתאם לזאת, האורך הכולל של הגי'מני החדש עומד על 3.72 מטר, עם רוחב של 1.645 ו–1.725 גובה. זה אומר שהאורך גדל במעט אך התווספו 5 ס"מ משמעותיים ברוחב. יש גם צמיחה קטנה במימד הגובה, מה שאולי יאפשר תנוחת נהיגה נוחה ומרווחת יותר לאנשים גבוהים וגדולים.

העברת הפנסים האחוריים לפגוש איפשרה דלת חמישית רחבה יותר, החושפת "תא מטען" בנפח 85 ליטר. ניתן לשפר זאת משמעותית על ידי קיפול המושב האחורי, ולקבל נפח של 377 ליטר. רצפת תא המטען וגב המושב האחורי (ההופך לחלק משטח ההטענה בעת קיפולו) צופו בחומר פלסטי רחיץ, להקלת הניקוי בעת הצורך.

עכשיו רק נותר לנו לחכות שהגי'מני יגיע אלינו, לשבת בתוכו ולהחליט הוא מתאים לכם. וכן, נשאר גם עניין המחיר בארץ, שעדיין לא ידוע.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - Ofer

08 ביולי 2018 ב 16:45

באתר היפני יש שדרוג מקורי של סוזוקי לדיפרנציאל אחורי רוחבי מוגבל החלקה.