שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע סוברו דרייב - מבית השיטה לשדמות דבורה, 7/7/18

יום שבת בבוקר, ברדיו החדשות מדברות על עומס חום כבד. אבל אנחנו? אנחנו אוהבים לטייל ולנשום את הארץ גם בימים פחות נעימים. אט אט מתחילים להתייצב החברים במועדון סובארו דרייב בחנייה של תחנת הדלק בית השיטה ומתארגנים ליציאה לדרך...

התחלנו בתדריך הוראות בטיחות, דגשים על נהיגת שטח ונוהל שיירה. כמובן דגשים על היום החם וממה צריך להיזהר.

את הנסיעה התחלנו בשלוחת צבאים, בין שדות החקלאים מתחילים לטפס לכיוון רמות יששכר אל היישוב גזית על מנת לעקוף את היישוב מצדו הצפוני ולהתחיל לרדת לכיוון נחל תבור.

את הפסקת הבוקר בילינו בעין רכש כאשר הנביעה ובריכת השכשוך זורמות מהצד האחד ונחל תבור זורם מהצד השני, נחל אלום לפני איחודו עם נחל תבור. מתחת לעצים עם הרגליים בתוך המים ממש קשה להרגיש בעומס החום, צלילי הזרימה עשו נעים לכולנו.

לאחר היציאה, לאור החום הכבד החלטתי לעשות מעקף ולא להמשיך לעין אלום ולכיוון המעיינות באותה הדרך ולעקוף את המעלות שיכלו להביא אותנו להרפתקאות שאינן רצויות ביום חם שכזה.

עברנו את מעבר המים, התחלנו לטפס עליה מתונה וקצרה יחסית והמשכנו בנתיב במקביל לנחל רכש עד שפנינו לרמת סירין לתצפית ממצפה אילות, או יותר נכון מהחללית הידועה שפעם הייתה אולם הקולנוע של הילדים מקיבוץ אפיקים.

המשכנו בנסיעה לכיוון צפון מערב ופנינו לכיוון עין חדה שם המתינה לנו בריכת שיכשוך קטנה כמו בעין רכש עם עוד בור מים שאיליו הכניסה היא בעזרת חבל בלבד אך כאשר הגענו היה במקום זוג צעיר שהזמין אותנו בכיף להשתמש בחבל שלהם שהיה כבר מוכן וקשור. ראשונות והאמיצות כמובן הנשים שבחבורה בעקבותם גם בנותיהן ובעיקבותן גם הבעלים ותוך כמה דקות כחצי מהקבוצה בתוך בור המים הצלולים.

חזרנו חזרה למסלול והתחלנו בנסיעה מערבה לכיוון שדמות דבורה, אך ממש לפני הסיום נכנסנו למעיין ''בשביל החמישה'', מעיין ששופץ ב-2014 לזכר חמישה נופלים במערכה בצוק איתן. לאחר שכשוך במים וארוחת צהריים מאוחרת המשכנו בדרכנו...





ממש קרוב ליציאה לכביש נעצרנו למילים אחרונות, סיכום ומשוב קצר על הטיול ופנינו איש איש לביתו.

נתראה בטיולים הבאים ותודה למטיילים.





























לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן