שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סוזוקי לדרום רמת הגולן - 14/7/2018

יום שבת 14/7/2018 בשיא חום הקיץ מתקבצים רכבי סוזוקי, בעיקר ג'ימיני וגם זוג ויטארות לטיול ג'יפים למעיינות המים בדרום רמת הגולן

נכנסים לשטח ומיד עוצרים בתחנה הראשונה- אנדרטת הטייסים הטורקים. הכל צהוב ושחור מסביב והאנדרטה בולטת בצמחיה הירוקה והמטופחת. את הקיבוצניק ירח פארן שמטפח את המקום נפגוש מאוחר יותר בכניסה לעין שוירח.



עין שוירח

עין שוירח

הליכה קצרה ומגיעים לעין שוירח. את המקום טיפח ירח פארן מקיבוץ האון. השם שוירח הוא שילוב השם הערבי של המקום עיו שווירא ושמו של ירח.

כבוד, פוגשים את ירח. בדיוק סיים לעבוד עם הטוריה. נענה ברצון להצטלם. ורק בקשה אחת "תדאג בבקשה לקחת את הלכלוך אתכם"

עין שוירח - הכתובת החקוקה באבן

"למבקר שלום! אתר עין שוירח שוקם ומתוחזק בהתנדבות על ידי איש אחד – ירח פארן מהאון הבריכה נבנתה בשנת 1944 כבריכת אגירה למי השקיה על ידי פרסים בהאים מכפר סמארה (האון היום) שהיו בעלי הקרקע. עד שנת 2000 הבריכה הייתה סתומה בסחף וסדוקה ולא נראתה כלל. הבריכה נוקתה, נאטמה ונבנו קירות האבן להגנתה מסחף והכל בעבודת ידיים. העצים נשתלו בשנת 2000 ו-2002. אנא עזור לשמור על המקום! בבקשה אל תשאיר שאריות בשטח וגם לא מסביב. קח איתך את כל מה שהבאת. בבקשה אל תזיז אבנים ממקומן. בבקשה אל תשנה את משטר זרימת המים. הפרי למאכל ובכליך אל תיקח. המים טובים לשתיה עזור לשמור עליהם נקיים! אם באת עם בעל חיים בבקשה קשור אותו מחוץ לגדר כדי שלא לזהם את המים. הזהר באש תהנה אל תשנה! תודה ירח פארן –האון"


עין עקוב

עין עקוב

בסוף הטיפוס מהאון לעין עקוב מתיישבים לארוחת בוקר. המקום היחיד כמעט בו אפשר למצוא קצת צל ומים באזור הזה.

פסל הפרצופים ששביל אלי כהן

פסל הפרצופים ששביל אלי כהן

פסל הפרצופים בשביל אלי כהן - פסל הבזלת שיצר הפסל יובל לופן. הפסל עם ארבעת הפרצופים עם הפנים לארבע מדינות: ישראל, סוריה, ירדן ולבנון.

עין איה

עין איה

חם מאוד היום, נוסעים להשתכשך בבריכה נוספת- עין איה ליד קיבוץ מיצר.

עין אורחה - ג'וחאדר

עין אורחה - ג'וחאדר

לאחר הפסקת צהריים ארוכה בעין אורחה, המשכנו לבדוק עוד מעיין, עין ג'ואיזה, המעין שנשאר מהכפר הצ'ארקסי ג'ואיזה, אך כאן, כבר אין מים, אבל יש כאן פינה מוצלת נחמדה.
לסיום עולים לרכס החזקה לתצפית על הפליטים בסוריה. היה טיול לא קשה, מתאים לימי הקיץ החמים עם מעיינות לטבילה מרעננת. תודה לכולם ונתראה בטיולים הבאים.

תגובות

4 תגובות

1

ami7878

24 ביולי 2018 ב 11:31

תודה למדריך, משה אדוק, על יום של כיף עם המון חוויות וגם הרבה מידע כולל ביקור במקומות נסתרים (לפחות לבינתיים).

2

avielgeron162

29 ביולי 2018 ב 20:49

איזה יופי של צסלול.
האם יתאים גם לסובארו פורסטר?

3

אדוק

29 ביולי 2018 ב 21:45

בהחלט, המסלול מתאים לסובארו פורסטר.
תעקוב באתר, יש טיול של מועדון סובארו לאזור הזה עוד שבועיים

4

avielgeron162

29 ביולי 2018 ב 23:15

מעולה.תודה