כביש / ספורט > כתבות

פרארי פורטופינו מתחיל להימכר בישראל

אוטו איטליה, יבואנית פרארי לישראל, החלה הבוקר לשווק את מחליפתה של הפרארי קליפורניה:  הפרארי פורטופינו החדשה
עד כה נרשמו 3 הזמנות, כאשר אחת כבר נמסרה ללקוח ושתיים נוספות יעלו על הכביש בחודש הקרוב
מחירה של הפרארי פורטופינו בישראל: החל מ- 1.7 מיליון ₪

אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי בישראל החלה הבוקר לשווק את מחליפתה של הפרארי קליפורניה – פרארי פורטופינו החדשה. מחליפת דגמי הקליפורניה והקליפורניה T, נכנסת לנעליים גדולות עם שיפורים בכל תחום: מנוע חזק יותר, טכנולוגיות מתקדמות יותר ועיצוב ספורטיבי חדש לחלוטין.

מנוע ה-V8 המוגדש, אשר מהווה חלק ממשפחת מנועי ה- V8 המוגדשים ועטורי השבחים של פרארי (קיימים בקליפורניה T, 488, GTC4Lusso T והפורטופינו), עבר שדרוגים רבים, ביניהם: בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים חדש ושימוש בתהליכי ייצור חדשים המספקים כעת 591 כ"ס ב- 7,500 סל"ד ו-76 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 41 כ"ס וקג"מ אחד לעומת הקליפורניה T). לשם השוואה, לפרארי 612 סקלייטי עם מנוע V12 יש 540 כ"ס בלבד.

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת בפורטופינו רק 3.5 שניות (0.2 שניות מהר יותר מפרארי אנזו) והמהירות המרבית היא מעל 320 קמ"ש. בפרארי מבטיחים שצליל המנוע תוכנן מחדש ומציע כעת יותר עוצמה וצליל ייחודי אשר יעורר התרגשות בכל התנעה ונסיעה. מתחת לעיצוב החדש והיפיפה של הפורטופינו ישנה רשימה ארוכה של מערכות וטכנולוגיות המשפרות את התנהגות הרכב וביצועיה על המסלול, לראשונה בדגם כניסה של פרארי. החל מתגבור הגה חשמלי ותיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים מעולם ה-F1, דרך מערך המתלים המגנטיים שכויל מחדש ומציע יכולות גבוהות מאי פעם וכלה בדיפרנציאל האלקטרוני המפורסם של פרארי, ה-E-Diff3 – הזמין לראשונה בדגם הכניסה שלה. הפורטופינו תוכננה להיות הכי טובה גם בנסיעה יומיומית, גם בטיול על הכביש המפותל בסוף שבוע וגם באימון על המסלול.

אור קליין, מנהל חטיבת היוקרה של UMI אליה משתייכות פרארי ומזראטי ציין: "אנו גאים להשיק בישראל את המחליפה של הקליפורניה- הפורטופינו, המהווה את גרסת הכניסה למותג העל וחושפת ללקוחות חדשים את ערכי המותג. הפורטופינו הינה סנונית ראשונה של דגמים נוספים שצפויים להצטרף בשנה הקרובה: דגם הקצה- הפרארי 812 סופרפאסט ובתחילת 2019 נשיק את ה- 488 פיסטה.

עמית איילון, מנהל פעילות פרארי ומזראטי בישראל הוסיף: "אני שמח לבשר שכבר עם פתיחת השיווק לאחר תערוכת ז'נבה במרץ, נרשמו 3 הזמנות מדגם הפורטופינו שיעלו על הכביש בחודש הקרוב ובמהלך הרבעון ובנוסף אנחנו במו"מ מתקדם עם מס' לקוחות נוספים שמעוניינים בפורטופינו".

עוד ציין איילון כי: "בשנתיים האחרונות הגדלנו את פעילות ההתאמה האישית בישראל עם תוספות של אבזורים מיוחדים וכן הגדלנו את כמות אספני הפרארי בישראל (לקוחות המחזיקים שני רכבים ויותר)"

כדי להבטיח את השימושיות היום יומית שכל כך מוערכת על ידי לקוחות הקטגוריה ולקוחות הקליפורניה, פרארי ביצעה שדרוגים למגוון תחומים ברכב:

  • שלדה ומשקל – תכנון של הפלטפורמה מחדש ותהליכי ייצור הרכב, אפשרו לפרארי להציג שיפורים אדירים בקשיחות הרכב ושלדת האלומיניום המתקדמת שלו ליצירת מרכב קשיח יותר, עמיד יותר ב-35% לעוצמות פיתול. דבר המאפשר נסיעה חלקה יותר, שקטה יותר ומבודדת יותר. תוך כדי הקפדה על תהליכי הייצור, הצליחה פרארי להפחית 80 ק"ג ממשקל הרכב לעומת הקליפורניה T.
  • עיצוב חיצוני – העיצוב של הפורטופינו החדשה מציג שינוי משמעותי – קווים חדים ואגרסיביים ומבנה קופה פאסטבק (Fastback) עוצמתי שמוסיף הרבה לייחודיות ולפרופיל הרכב והופך אותה למכונית בוגרת יותר וספורטיבית יותר מהקליפורניה. כל חלק שופר לשלמות על ידי מעצבי ומתכנני פרארי ליצירת מראה דינמי וצעיר, אך עם שמירה על השימושיות הדרושה. בנוסף וכיאה לפרארי – הפורטופינו מציגה יעילות אווירודינמית משופרת לעומת הדגם הקודם, עם עזרים אווירודינמיים חדשים ביניהם פתחי האוויר בפנסים הLED החדשים מקדימה, פרופיל הגג הנמוך והדיפיוזר האחורי המיוחד.
  • גג – הגג הקשיח שהוצג לראשונה בקליפורניה שופר ועוצב מחדש כך שכעת הוא יבטיח פתיחה וסגירה מהירה תוך 14 שניות בלבד וגם תוך כדי נסיעה.
  • עיצוב פנים – עם הדור החדש, בחרה פרארי להדגיש ולשפר את חלל הפנים כיאה למכונית לשימוש יום יומי – הפורטופינו מוצעת עם מסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינץ', מושבים חשמליים עם מגוון כיוונים (אשר ניתנים לשדרוג שיכללו 18 כיוונים חשמליים שונים), שני מסכי מידע גדולים מצדיו של מד הסל"ד האופייני לפרארי ועיצוב חדש למושבים הקדמיים אשר אפשר להגדיל את מרווח הרגליים ליושבים מאחור ב-5 ס"מ נוספים.

הפורטופינו מוצעת בגרסה אחת עם גג קשיח הנפתח חשמלית בתוך 14 שניות לאוהבי האוויר הפתוח. מחיר: החל מ-1.7 מיליון ₪.

מאפייני חוץ

  • חישוקי סגסוגת 20"
  • פנסי LED קדמיים
  • גג קשיח נפתח
  • דלת תא מטען בפתיחה / סגירה חשמלית
  • KEYLESS – מפתח חכם להתנעת ללא מפתח

מאפייני פנים

  • מושבי עור איטלקי חשמליים
  • מושב אחורי מתקפל
  • בלם חנייה חשמלי
  • מראה מרכזית מתכהה אוטומטית
  • בקרת אקלים מפוצלת DUAL ZONE
  • מסכי מידע בלוח מחוונים TFT בגודל 5"
  • חיישני חניה
  • חיישני גשם ותאורה
  • בקרת שיוט
  • מסך מגע 10.25" עם קישוריות Bluetooth, כניסות USB, רדיו וניווט

פרארי פורטופינו - נתונים טכניים

סוג מנוע

V8 90° Twin Turbo

נפח (סמ"ק)

3855

הספק - כ"ס / סל"ד

7500/591

מומנט - קג"מ / סל"ד

3000/76

תאוצה 0-100 (שניות)

3.5

תאוצה 0-200 (שניות)

10.8

מהירות מרבית ( קמ"ש )

323

תצרוכת דלק (נתוני יצרן)

משולב ( ליטר ל-100 ק"מ )

10.7

מערכת הנעה

תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 7 הילוכים

הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני

מנטינו (Race Manettino) עם 3 מצבי נהיגה- Comfort, Sport, ESC Off

מערכות בטיחות ובקרה אלקטרוניות:
בקרת יציבות ואחיזה
ESC+F1 Trac,
תגבור הגה חשמלי (
EPS), ב
למים קרבו-קרמיים,
ABS+EBD,
דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (
E-Diff3),
מתלים מגנטיים (אופציונלי),

Launch Control

מידות ומשקלים

אורך כולל (מ"מ)

4,586

רוחב כולל (מ"מ)

1,938

גובה (מ"מ)

1,313

בסיס גלגלים (מ"מ)

2,670

נפח תא מטען (ליטר)

292

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

80