שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החל שיווק מרצדס G קלאס החדש בארץ

הדור השני של רכב השטח האייקוני מבית מרצדס יגיע לישראל בשני דגמים, במחיר שיחל באזור ה-1.18 מיליון שקל

אם יש רכב שטח אחד שאין ויכוח על טיבו ועל היכולות שלו – זהו המרצדס G קלאס, שמהווה חלום רטוב של לא מעט ג'יפאים. במשך כ-40 שנה הוא יוצר ללא שינוי כמעט, שומר בבסיסו על הדנ"א הצבאי של האב הקדמון – שלדת סולם, שני סרנים חיים, הנעה קבועה בכל הגלגלים ושלוש נעילות דיפרנציאל מלאות: מרכזי, אחורי וקדמי.

ולאחר עשרות השנים הללו, הגיח לפני חודשים מספר הדור השני, שמצד אחד מציע חדשנות מודרנית ומצד שני מנסה לשמור על חלק מהמרכיבים הקלאסיים, ביניהם הצורה הקופסתית המוכרת, שקוויה רוככו במקצת.

שלדה חדשה ומשופרת מאפשרת היום נוחות נסיעה והתנהגות כביש טובה משמעותית מזו של הדגם הקודם. השיפור נובע גם מוויתור על הסרן הקדמי החי ומעבר למתלה נפרד לכל גלגל. המידות גדלו במעט, עם 10.1 ס"מ נוספים באורך, 12.1 ס"מ ברוחב ו-4 ס"מ בגובה, מה שמשפר את מרווח המחייה לנהג ולנוסעים.

הדגמים ששיווקם החל בארץ, ה-G500 וה-AMG G 63 מצוידים במנוע V-8 עם טורבו כפול בנפח 4.0 ליטר, שמספק 422 כ"ס בדגם הבסיס ו-585 כ"ס בדגם הבכיר. בשני הדגמים תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה הילוכים. ההנעה נשארה קבועה לכל הגלגלים כמו בדגם היוצא, עם אותן שלוש נעילות דיפרנציאל.

ב-G500 יש בורר בעל חמישה מצבי נהיגה המשפיע על התנהגות הרכב בשטח ובכביש: מצב קומפורט, אקו, ספורט, שטח (G-Mode) ואישי. בדגם ה- G63יש שלושה מצבי נהיגה נוספים בנהיגת שטח, הכוללים תנאי שטח שונים: חול, שביל וסלעים. מבחינה בטיחותית, ה-G מצויד בכל ה"חבילה" המתקדמת של מרצדס,כדוגמת ה-Driving Assistance Package, Distance pilot DISTROINC, Blind Sport Assist, Pre-Safe, ,Attention Assist מערכת חנייה אקטיבית ועוד...

מחירו של ה- G500 בארץ יחל מ-1.177 מיליון שקל ורוכשי ה- AMG G 63 יצטרכו להיפרד מ-1.647 מיליון וצפונה, כתלוי באבזור. עם רמות מחיר כאלה, בקבוצת כלמוביל יבואנית מרצדס לישראל, מודעים שקהל הלקוחות הפוטנציאלי מצומצם, וצופים מכירות של כעשרה כלי רכב כאלה מדי שנה.


קישורים:
גרסאות בכירות למרצדס G החדש
מרצדס G ה-300 אלף במספר ירד מפס הייצור
שחור ולבן: מרצדס Mercedes G
הנאה משושה: מרצדס G עם הנעה 6X6