שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רומניאקס 2018: שנת הצעירים

וייד יאנג, 22, שניצח השנה בקטגוריית הגולד הבכירה, הוא המנצח הצעיר ביותר בקטגוריה בכל שנות התחרות. רן יוחאי מישראל, 15, היא הנערה הצעירה ביותר שסיימה את הרומניאקס וההישג הטוב ביותר של הישראלים הוא של סוף סלע, גם הוא בן 15: מקום 18 בקטגוריית הסילבר

מדי שנה מגיעים מאות משוגעים (במובן הטוב של המילה) לעיר סיביו השוכנת בהרי הקרפטים ברומניה, לארבעה ימים (פלוס פרולוג) של אחת מתחרויות האנדורו הקשות ביותר – הרומניאקס. כדי להבין במה מדובר, כדאי שתקראו את המדריך המפורט שכתב יורם לביא לטובת כל מי שמתכוון להשתתף אי פעם בתחרות (קישור לכתבה) ואחר כך גם לקרוא את הסיכום המיוחד של תמר נתנוב לרומניאקס של 2015 (קישור לכתבה). ואחרי שהחכמתם, כמה מלים על הרומניאקס 2018, ה-15 במספר, שהסתיים לפני יומיים.

צילום: redbullromaniacs.com/2018-edition

על פניו, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שבתחרויות מהסוג הזה לניסיון יש משקל גדול. שיקול הדעת, הבגרות, החוזק המנטלי, הידע כיצד להתמודד עם המכשולים – ויש הרבה כאלה ברמות קושי מטורפות – אמורים לסייע למתחרים לסיים בהצלחה, במיוחד לאלה שמכוונים לרמות הגבוהות. במידה מסוימת זה נכון, ראו את שרשרת הניצחונות של גראהם ג'ארוויס בקטגוריית הגולד או את זו של ג'וני ווקר באותה קטגוריה (כן, זה שמו, זאת לא בדיחה. מעניין איזה בקבוק אבא שלו פתח שכשקיבל את הבשורה שנולד לו בן...). אבל נראה שבשנים האחרונות התחרויות הללו הופכות יותר ויותר למגרש המשחקים של הינוקות.


צילם אסף רחמים

קחו למשל את רן יוחאי מישראל, כולה בת 15, הנערה הצעירה ביותר שסיימה את התחרות הזו, שתפסה בסיומה את המקום ה-57 בקטגוריית האיירון. את יוחאי ליווה מאמנה, זיו כרמי, שרכב לצידה, תמך ועזר במקומות שצריך, וסיים כפי שצפוי ממש אחריה, בהפרש זמנים קטנטן (על פי התוצאות הרישמיות באתר הרומניאקס, יוחאי אכן סיימה את המסלול כולו אך נפסלה שכן לא עמדה בזמני הגג בשניים מימי התחרות - הנושא נמצא בבדיקה עם המארגנים - ע.א). או קחו את גיא נורסלע, גם הוא בן 15 בלבד, שבשנה שעברה ניצח בקטגוריית האיירון והשנה התחרה בקטגוריה בכירה יותר, ברונז, וסיים במקום ה-54. עוד ינוקא הוא עוז נהוראי (16), שסיים במקום ה-47 בקטגוריית האיירון.

ויש כמובן את האחים הצעירים של גב סלע, סוף וצוק, שהתחרו שניהם בקטגוריית הסילבר סוף, הצעיר יותר (עוד בן 15...), הגיע להישג הטוב ביותר מבין הישראלים שהשתתפו השנה בתחרות: מקום 18. צוק, המבוגר ממנו בשנתיים, סיים במקום ה-47.


וגם בקטגוריה הבכירה ביותר, הגולד, מנצח השנה הוא צעיר יחסית, וייד יאנג בן ה-22, מדרום אפריקה. יאנג החל את הקריירה המקצועית שלו בגיל 15 ושנה לאחר מכן כבר ניצח את תחרות ה- Roof of Africa, שנחשבת גם היא בין הקשות בעולם. הוא היה הרוכב הצעיר ביותר שניצח בתחרות הזו, וגם ברומניאקס הוא המנצח הצעיר ביותר בכל שנות קיומה של התחרות.

אין ספק שצומחת לנו נבחרת רצינית ביותר של רוכבי אנדורו, כולם או מרביתם גדלו במשפחות עם מסורת מכובדת של רכיבה ותחרויות, משפחות שנותנות גב חזק שבעזרתו הם מצליחים להגיע להישגים יפים ומרשימים.
























סיכום היום הרביעי והאחרון לתחרות