שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח - סובארו דרייב, בהר חורשן 29/6/2018

יום שישי בבוקר בכניסה לבת שלמה הישנה. קבוצה גדולה של רכבי סובארו ושלושה מדריכים מתכנסים לשיירה אחת שנכנסת לעומק השמורה. הולך להיות כיף
הדריכו: נמרוד וידר, דרור ברלי וקובי בצלאל.

09:00 בבוקר וזה כבר כמעט הרגל. שיירה ארוכה של רכבי סובארו XV ופורסטר נכנסת לשבילים של שמורת הר חורשן. מהר מאד התמקמנו תחת כמה עצים, בצל נעים ושקט וכולם ישובים על כסאות מתקפלים ומחזיקים כוס עם קפה או תה ביד. התחלתי בהרצאה התיאורטית שמקדימה אצלנו כל הדרכת נהיגה ומידי פעם דרור ונמרוד הוסיפו ידע נוסף וחשוב משלהם. נגענו בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים כמו זה המוצלח מאד שיש בהנעת ה- 4X4 של סובארו XV ושל סובארו פורסטר.

לחלק המעשי של היום יצאנו בשלוש קבוצות. עשינו הרבה עצירות להסברים לפני כל מכשול והחבר'ה תרגלו ולמדו גם תוך כדי צפייה באחרים.

הגענו למעבר מדרגה אחת פשוטה והמשכנו בטיפוס עלייה עמוס במדרגות שונות, חריצים ומכשולים אחרים. תוך כדי תנועה החבר'ה התחילו להבין איך מערכת ה- 4X4 הנפלאה של סובארו יודעת לעבוד כשיודעים להשתמש בה.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

עצרנו להפסקת צהריים תחת העצים, התרעננות מפתיעה לעומת החום שמסביב וכולנו צריכים לנוח מעט לקראת המשך הדרך. אכלנו, שתינו, עוד שלוק מהקפה וקדימה ממשיכים.

הגענו לירידה הלבנה והמחורצת שמובילה לכיוון הישוב עמיקם ותרגלנו בחירת ציר ומעבר של דרך משובשת. הרכבים צולחים בקלילות את הדרך עם כמה הצלבות וגלגל אחד או שניים באויר והחבורה לא מפסיקה להתפעל ולצלם.

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

עוד עלייה אחת ארוכה ומלאת דרדרת והחבורה שלי נוהגת אותו בהצלחה רבה. עוד טיפוס נוסף בגובה והגענו לנקודת התצפית בנ.ג. 186 לשיחת סיכום.

היה לי תענוג של יום עם קבוצה נהדרת,
מקווה לראות את כולכם בטיולים של מועדון סובארו דרייב ואחרים.