כביש / ספורט > כתבות

מי היפה ביותר בעיר?

מדי שנה מתקיים במונטריי, קליפורניה, אירוע בו נבחרת המכונית הקלאסית היפה ביותר. והזוכה של 2018 היא אלפא רומיאו 8C 2900B טורינג ברלינטה

מאז שנת 1950, נערך מדי שנה בחודש אוגוסט אירוע ה-Concours d’Elegance (תחרות האלגנטיות) במגרש הגולף של קהילת Pebble Beach, במונטריי, קליפורניה. כפי שהשם מרמז בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, זוהי תחרות יופי של מכוניות קלאסיות שמגיעות מכל העולם ומתמודדות על התואר הנכסף – Best of the show. הרבה מאוד כסף מסתובב על הדשא באירוע הזה, כשמחיר כל מכונית שמשתתפת בתחרות מוערך במאות אלפי דולרים ויש כאלו שמתומחרות גם במיליונים.

זוכת השנה: אלפא רומיאו 8C 2900B Touring Berlinetta

באופן כמעט קבוע, הזוכות בפרס הראשי הן מכוניות מתוצרת אירופאית מהתקופה שבין מלחמות העולם. והשנה הזוכה היא אלפא רומיאו עם השם הארוך 8C 2900B Touring Berlinetta שיוצרה בשנת 1937. באותן שנים היה מקובל שבמכוניות יוקרה יצרן הרכב מספק רק את השלדה עם כל החלקים המכניים, בעוד המרכב מיוצר על ידי סדנאות מתמחות. במקרה הזה מדובר במרכב ספורטיבי סגור (טורינג) שיוצר על ידי ברלינטה. זאת הפעם השנייה שאותה מכונית זוכה בתחרות, בפעם הקודמת זה היה בשנת 2001, בבעלות אחרת. עוד שתי אלפות כאלו, 8C 2900B, זכו בתחרות, האחת פתוחה ב-1988 והשנייה עם מרכב סגור של Carrozzeria ב-2008.

השליטה האירופאית כאמור כמעט מוחלטת, כשבין הבולטות Mercedes-Benz 680S מסוף שנות ה-20 ו- Daimler Double Six מתחילת שנות ה-30. אבל הכוכבת הבלתי מעורערת של האירוע היא ה-Bugatti Type 57, שזכתה בפרס הראשי כבר שש פעמים.

Daimler Double Six

מלבד התחרות, בשבוע בו מתקיים האירוע נערכת מכירה פומבית של מכוניות קלאסיות וגם מירוץ של מכוניות כאלו. חלק נכבד מההכנסות ממכירת כרטיסי הכניסה נתרם לצדקה ובמהלך השנים גויסו בצורה זו עשרות מיליוני דולר למטרות שונות.

הכוכבת: Bugatti Type 57