שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ליסטר LFT – האם זה יהיה רכב הפנאי המהיר בעולם?

עם מהירות מירבית צפויה של 320 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-60 מייל/שעה תוך 3.5 שניות, בחברה הבריטית הקטנה טוענים שרכב הפנאי החדש שלהם יהיה המהיר ביותר בעולם

אוהבים לנהוג מהר? רוצים לעשות זאת עם רכב שמתיימר להיות SUV/רכב פנאי? חברת ליסטר (Lister) עומדת להשיק בשבועות הקרובים דגם חדש שייקרא LFT עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר שיספק 670 כ"ס ויזניק את הכבודה מ-0 ל-96 מייל/שעה תוך 3.5 שניות. נכון שזה מהר, מהר מאוד אפילו, אבל כבר יש כמה וכמה SUV-ים שיודעים לעשות זאת, כמו הגרנד צ'ירוקי טריילהוק (לכתבה על הטריילהוק) ואפילו מהר יותר, כמו דגם הקונספט של הלנד קרוזר (לכתבה על הדגם הזה).

ה-LFT. הכי מהירה?

אז למה בכל זאת אנחנו כותבים על הדגם החדש? כי החברה שעומדת מאחוריו מעניינת. מדובר בחברה בריטית קטנה שהתמחתה בייצור מכוניות ספורט, דוגמת לוטוס ו-MG בזמנן. היא הוקמה בשנת 1954 על ידי נהג המירוצים בריאן ליסטר, שבנה בעיקר כלי רכב תחרותיים סביב מכלולים של MG ושל יגואר. המכוניות שלו התחרו בהצלחה במהלך שנות החמישים, ובין היתר נהג בהן גם סטירלינג מוס. אבל כמו יצרנים בריטיים אחרים, גם ליסטר לא הצליח לשרוד כלכלית והגיע בסופו של דבר לפשיטת רגל.

בשנת 1986 החברה חזרה לפעילות תחת בעלות אחרת, והיא מייצרת מכוניות המבוססות על מכלולי יגואר ואם אתם מסתכלים על תמונות הדגם חדש ואומרים – היי, זה נראה בדיוק כמו היגואר F-Type - אתם כמובן צודקים. המחיר הבסיסי של ה-LFT צפוי לעמוד בבריטניה על כ-140 אלף ליש"ט ומכאן הוא צפוי לטפס לגבהים על פי התוספות שיבקש הקונה.

נהג המירוצים סטרלינג מוס (משמאל) ומנהל ליסטר, לורנס וויטקאר ליד דגם רטרו של החברה