ראלי צאלים - 7/9/18

31 מכוניות, אופנועים ו-SBS יצאו למרוץ הראשון באליפות ישראל 2018, בצאלים
כתבה: נאוה מנדלסון, מנכ"לית עמותת מירוצי הראלי הישראלית | צילם: רן סטון | עדכון: עופר שוורץ, מפיק האירוע

3 הקפות של כ-70 ק"מ כל אחת, ניווט GPS עם זמן מינימום מאתגר של כ-01:20 שע' וכו-לם סיימו את המרוץ עם חיוכים. 

גם שמונת המתחרים שלא סיימו, בשל תקלות וקשיים שונים.

המרוץ, הפעם, התאפיין במספר חידושים, כאשר הראלי רייד מקפידים לשמור ואף להעלות את רמת המקצועיות:

* כל בעלי התפקידים הגיעו בהתנדבות

* מספר מדהים של מתחרים 'פעם ראשונה', ביניהם כ-6 מתוך 14 האופנוענים

* נאמנים להודעות ולעידכונים למתחרים, טרום המרוץ, נרשמה הפעם גם עליית רמה בשיפוט ובאכיפת המשמעת, אשר התקבלו בהבנה ובשיתוף פעולה מלא

המטרה, לקראת המרוץ הבא, המתוכנן ל-05/10: ניווט 'ספר דרך', גם כהכנה נוספת לקראת הבאחה הבינלאומי, המתוכנן לשבוע הראשון של דצמבר, חנוכה 2018 וסגירת חגיגות ה-70 למדינה.

 

צילום ועריכה: עזרא רפאל


מוסיף ומעדכן עופר שוורץ:

חברת "מרוצים" של עפר שורץ הפיקה ויזמה את המרוץ הארוך ביותר מאז החלת החוק לנהיגה ספרטיבית - 210 ק"מ תחרותיים. השיתוף המקצועי הגיע מצאלים שבדרום ועד לצפון הארץ בו ממוקמת חברת "HUNTER" שתמכה במסע הארוך. עמותת הראלירייד הייתה הגוף המקצועי שהפעיל ופיקח על ההתנהלות הספורטיבית והמקצועית באירוע.

למרוץ קדמו הכנות רבות וקשיים של "מרוץ ראשון", והאישור לו כבר בוטל ביום חמישי בצהריים שלפני יום המרוץ, אך לאחר מאמץ רב הוא הוחזר והתקיים. כאן המקום להודות גם למתנדבים הרבים שסייעו לקיום המרוץ וגם בלעדייהם – הוא לא היה מתרחש – ניצן שקל, אלי שחר, רן סיטון, יובל מלמד, רפי כהן, שושי מזור, וכל המרשלים והמתנדבים לתחום.

 

תודה ענקית לספונסרים שבלעדיהם לא היה מתקיים המירוץ:

"מרוצים – הבית לאנשי/ם מרוצים"

התאחדות הראלי הישראלית

עמותת הראלירייד

HUNTER כלי עבודה

ומתנדבי העמותה !!!

הצוותים התיצבו ביום שישי בשעה 5:30 בבוקר והחלו את הבדיקות הטכניות ובדיקות הבטיחות לכל הכלים.

בקטגורית ה-TT הבכירה, התחילו חמישה כלים מתוכם שניים פרשו, כשהכלי אחד נאלץ לפרוש כבר בהתחלה, והכלי השני פרש בהקפה השניה. ראשון הגיע טל וינברג בזמן שיא של שעתיים שבע עשרה דקות ו-41 שניות (2.17.41). אחריו ירון כהן (2.21.47) ושלישי דור חסון (2.26.39).

בקטגוריות T1 סיים עובד ארזי בזמן של 3.14.13, בקטגורית T2 דדי שפרונץ נאלץ לפרוש במהלך ההקפה השניה, ובקטגוריית OP 3000 סיים אילן פטורי את המסלול בזמן של 2.56.11.

בקטגוריית  כלי ה-SBS מתקיים מאבק תמידי על בכירות הקטגוריה. קטגוריה זו מאפיינת את כלי המרוץ העתידיים לראלירייד שמאפשרים גם נהיגת מרוצים (במיגון הנוסף המתחייב) וגם נסיעה עם הכלים בסופי השבוע . כאן, תחרות היצרנים מתחזקת ואנו מצפים לראותם תומכים באירועים אלו. ראשון סיים אמיר אבו מוך עם נהג המשנה עומרי אבו מוך (אח של ....) בזמן של 2.28.04, תוך שהוא עוקף את אלירן יפרח שהגיע שני בזמן של 2.32.10. שלישי הגיע נאור אשכנזי (2.39.40).

חשוב לציין כי כלים אלו נדרשים לתדלוק לאחר כל הקפה, וזמן התדלוק נספר כחלק מזמן המרוץ, כך שככל שצוות התדלוק מיומן יותר – נחסך זמן שקשה להשיגו בנסיעה מהירה.

בתחום הדו גלגלי, התקיימו ארבע קטגוריות חשובות :

            "כללי" – לספורטאים חדשים ומתחילים שרוצים להיכנס לתחום.

            "מקצועי" – לספורטאי הצמרת של ישראל שמתחרים גם בעולם.

            "סניורים" – ספורטאים מעל גיל 50, שראויים להערכה והערצה על יכולת אישית גבוהה.

            ו-"עד 250" – שמיועדים לכלים "עצבניים".

בקטגורית המקצועי ניצח נמרוד חמו (2.27.42) ומייד אחריו זיו כרמי (2.33.53).

בקטגוריית הכללי פרשו ארבע מתחרים לאור תקלות שונות וניצח בה ליאור שורץ (3.04.26) ואחריו שמוליק פאוסט (4.05.43).

בסניורים ניצח תומר וולף (2.57.34) שני גדי נחמני (3.15.59) ושלישי נפתלי דהן (3.27.44).

בקטגוריית עד 250 סיימו ביחד צוות K.T.M, שרכבו יחד בלימוד המסלול והתמודדות איתו כשהמפריד ביניהם הוא רק הבדל הזמן בזינוק. ראשון דן מיה (2.45.53) ואחריו רון קדשאי (2.46.55).

על מדידת הזמנים ניצח רז היימן ("תנועה"), מתחרה הדקאר, שלא התחרה הפעם לאור כך שהכלי נמצא בחו"ל בהכנות לאירוע בינ"ל.

בסיום המרוץ הוכתר שוב טל וינברג כאלוף האלופים שגמע את המסלול בזמן הקצר ביותר, וביצע הקפה של 70 ק"מ בזמן שיא של 44 דקות ו21 שניות שמהווים מהירות ממוצעת של 95 קמ"ש בשטח !!!

טבלת התוצאות:

קטגוריה/מקום מספר מתחרה שמות כלי זמן   כמות מתחרים
OP3000           1
1 10 אילן פטורי באגי בניה עצמית 02:56:11    
T1           1
1 72 עובד ארזי שברולט 03:14:14    
T2           1
לא סיים   דדי שפרונץ        
T3           9
1 75 אמיר אבו מוך + עומרי אבו מוך CAN AM 3X 02:28:04 הקפה מהירה: 48:32.536  
2 23 אלירן יפרח + אדר מלמד CAN AM 3X 02:32:10    
3 16 נאור אשכנזי + שגיא בורשטיין CAN AM 3X 02:39:40    
לא סיים   שרון בן עמי        
TT           5
1 42 טל ויינברג + ניצן בוסתן בניה עצמית 02:17:41 הקפה מהירה: 44:21.157  
2 48 ירון כהן + יואב שיטאי בניה עצמית 02:21:47    
3 47 דור חסון בניה עצמית 02:26:39    
לא סיים 73 איל לביא   01:37:38    
לא סיים 74 עידו כהן   -    
אופנועים כללי           6
1 59 ליאור שוורץ KTM 03:04:26 הקפה מהירה: 59:26.413  
2 65 שמוליק פאוסט KTM 04:05:43    
לא סיים 63 ניר בקאי   02:14:38    
לא סיים 64 שלומי כהן   02:52:15    
לא סיים 62 משה דקל   02:53:15    
לא סיים 66 דן קטנוב   01:09:39    
אופנועים מקצועי           2
1 50 נמרוד חמו הונדה 02:27:42 הקפה מהירה: 48:44.271  
2 56 זיו כרמי KTM 02:33:54    
אופנועים סניורים           4
1 58 תומר וולף הוסקווארנה 02:57:34 הקפה מהירה: 57:37.807  
2 53 גדי נחמני KTM 03:15:59    
3 60 נפתלי דהן ימאהה 03:27:45    
אופנועים עד 250           2
1 68 דן מיה KTM 02:45:54 הקפה מהירה: 53:53.314  
2 61 רון קדשאי KTM 02:46:55    
סה"כ מתחרים 31


 

פירוט הקטגוריות :

TROPHI-TRUCK – רכבי הבאחה בנפחי מנוע מעל 6000 סמ"ק ובעלי הנעה אחורית.

T1 –  קטגוריה של כלים בבניה עצמית, ע"פ תקני בנייה בינלאומיים, ומאופיינים בהנעה לכל ארבעת הגלגלים.

T2 – כלים סטנדרטיים בבסיסם עם תוספות ומכלולים של כלי מרוץ אמיתיים.

 OP 3000 –  כלי באגי משופרים.

S.B.S  - SIDE BY SIDE  – מגוון הכלים המיובאים ארצה של שלושת היצרנים הגדולים : CAN-AM, POLARIS, ו-YAMAHA.

כל כלי הרכב מאופייינים בכלובי התהפכות תקניים ואמצעי הגנה ע"פ חוק הנהיגה הספורטיבית בישראל.

ראוי לציין כי כל הספורטאים נוהגים בכלים כשהם לבושים במיגון מלא בהתאם לנדרש בכול קטגורייה.

 

תגובות

0 תגובות