טיול מועדון Jeep ב"ציר המוסכים" הדרומי 21/9/2018

יצאתי עם מועדון Jeep למסלול ברמת הגולן, המתהדר בשם המאיים "ציר המוסכים" על שום העבודה הרבה שסיפק למוסכים באזור ומאחר וזה טיול עבור רכבי Wrangler ו- Rubicon בלבד, בחרתי את חלקו הדרומי שנחשב לדבר האמיתי והקשה יותר. בפועל, קשיי העבירות לא הרשימו אף אחד מהרכבים או מהנהגים, אז נשאר לנו רק להנות מיום כיף במזג אויר נהדר, בחסותו המפנקת של מועדון Jeep

קבענו להפגש ב - 9:00 בבוקר בתחנת הדלק בצומת מחניים. כולם הגיעו בזמן ולאחר הכרות, חלוקת מכשירי קשר ותדריך, יצאנו לדרך בשיירה של ריינגלרים ורוביקונים בצבעי שחור לבן. כמה ק"מ מזרחה על כביש 91 ובצומת גדות שמאלה וצפונה על כביש 918 לעוד 9 ק"מ, עד לירידה ימינה לשביל ירוק, מיד לאחר הגשר שבעיקול הכביש.
נסיעה של 800 מטר על השביל' הובילה אותנו לחורשת האקליפטוסים הצמודה לנחל הזורם' שמימיו נובעים מעין תינה. החנינו את הרכבים ויצאנו למסלול הליכה בתוך הנחל כשלצידיו מעקות אחיזה. מי שלא רצה ללכת בתוך המים הלך בשביל צמוד ויבש, ומנקודת החיבור שלהם המשכנו כולם יחד, בטיפוס רגלי בעליה מתונה בין סלעי בזלת וצמחייה. בסוף העלייה אפשר לראות את זרם המים פורץ מתוך סבך של עצי תאנה (שעל שמם הוא נקרא). המים אמנם נראים כאילו הם פורצים מתוך הסלע, אך למעשה הם פורצים מתוך צינור גדול שמזרים את מי המעיין. חלקנו נכנסו להנות מרחצה במים הזורמים, כשמולנו הנופים המדהימים של עמק החולה.

חזרנו לנקודת ההתחלה בחורשה וליד הרכבים חיכתה לנו ארוחת בוקר מאוחרת, מפנקת וטעימה לה דאגו אנשי Jeep.
קשה לקום ולעזוב את כל הטוב הזה אבל יש מסלול שמחכה לנו. שמורת מורדות הגולן מזרחית לנו ואנחנו מטפסים אליה בשביל מפותל בין בולדרים שחורים וגדולים, לאט לאט עמק החולה כולו נפרש תחתינו ומערבית אליו נישא רכס רמים.

בשיא הטיפוס פגשנו שביל ירוק נוסף בו פנינו דרומה ועליו נשארנו עד לסוף המסלול. הדרך עמוסה בולדרים והנסיעה מטלטלת פלוס אבל לכולנו מרוח חיוך על הפרצוף. חצינו את נחל שוח במעבר מים יפה ועמוס בסבך, עם קצת הכוונה קרקעית, כדי להמנע מהמדרגה שבצידו השמאלי. לאחר עוד כמה מאות מטרים מעבר מים נוסף, הפג'ר הקטן שמו ואחריו מעברי מים גדולים יותר של נחל ידביר ונחל ג'ילבון, שאמנם עמוסים בבולדרים אבל אינם מהווים מכשול עבירות אמיתי ובכל זאת, מומלץ לעבור בהם עם תשומת לב. החבר'ה לא מפסיקים לצלם את הג'יפים היפים שלהם משפריצים מים לכל עבר ומי אני שאפריע להם.. אז שלפתי מצלמה.

השביל מטפס מעט ומביא אותנו היישר לעין ג'ילבון ולבריכת קצינים בצל אקליפטוסים. מפלס המים עומד בערך על חצי מטר ובאמצע הבריכה מונח לו ספסל נוח במיוחד. את הסיבה להמצאותו המפתיעה של הספסל, מבינים רק לאחר שחולצים נעליים ונכנסים למים שכן, במי הבריכה יש מאות דגיגונים המתמחים בפדיקור לכפות הרגלים. קצת מדגדג אבל לאחר כמה דקות לא תכירו את כפות הרגליים שלכם. כדי שהדגיגונים ירגישו בנוח בזמן הארוחה שהזדמנה להם, צוות Jeep הוציא מגשי פירות טריים וצבעוניים, שהשתלבו יפה מאד עם הקפה שבושל על גדות הבריכה.

חזרנו לרכבים והמשכנו דרומה על השביל הירוק ובמזלג השבילים בחרנו בשביל השמאלי. זה שבחורף ולאחר הגשמים מוביל לביצה קשוחה ועקשנית, כזו שממש לא כדאי לכם להכנס אליה במידה והגעתם לשם לבד. לנו לא היתה בעיה שכן, הכל יבש סביבנו והשביל מוביל אותנו היישר למצפה גדות, שפעם היה מוצב סורי מרכזי ומבוצר והיום הוא נקודת הסיום שלנו במסלול ציר המוסכים הדרומי.

שעת הסיום היתה בצהריים המאוחרים של יום שישי. מי שחייב היה למהר לביתו לפני כניסת השבת נפרד מהחבורה ונסע. הרוב הכמעט מוחלט שלא מיהר לשום מקום, נענה להצעתי להמשיך לכיוון גשר בנות יעקב ולהמשיך דרומה, על דרך הירדן ההררי שלאורך נהר הירדן והנוף המרהיב שלאורכו, כשמידי פעם הכנרת מציצה אלינו מכיוון דרום. עצירת קפה אחרונה רגע לפני שנפרדנו ומשם עד למפגש עם הכביש שליד הישוב כרכום.
היה לי טיול נהדר עם קבוצה מקסימה וזורמת,
מקווה לראות אתכם בהמשך בטיולים נוספים של מועדון Jeep.