שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שידור חוזר: האם דאצ'יה עומדת לייצר דאסטר טנדר?

בתערוכת כלי רכב מסחריים שנערכה בחודש שעבר בהאנובר, גרמניה, הוצג טיפוס-אב של טנדר המבוסס על הדאסטר. האם נראה אותו מגיע לייצור?

בעבר, דיווחנו כבר פעמיים על טנדרים המבוססים על הדאצ'יה דאסטר מהדור הקודם. הפעם הראשונה היתה ב-2014 (קישור לכתבה) עת הוצג טנדר חד-קבינה שתוכנן ונבנה על ידי סדנתRomturingia , בשיתוף פעולה עם דאצ'יה. מהדגם הזה נבנו 500 יחידות שיועדו כולן לחברת הנפט והגז הגדולה ביותר ברומניה, ולא היתה כוונה למכור אותם בשוק החופשי. שנה לאחר מכן, התבשרנו על התחלת הייצור של טנדר כפול-קבינה על בסיס הדאסטר, שנבנה במפעלי רנו בדרום אמריקה ויועד עבור השוק ביבשת זו בלבד (קישור לכתבה).

אבל כמו עוף החול, הטנדר שב וחוזר. בחודש שעבר הוצג דגם של טנדר חד-קבינה על בסיס הדאסטר דור 2, הפעם בתערוכת כלי רכב מסחריים שנערכה בגרמניה. באופן לא מפתיע, מי שתכננה וייצרה את הטנדר הנוכחי היא אותה סדנה שעשתה זאת לפני 4 שנים. הפלטפורמה שנבחרה לצורך העניין היא דאסטר 4X4 עם מנוע הדיזל המוכר המספק 109 כ"ס, ללא כל שינוי מכני. תא הנוסעים נחתך בצורה מקצועית ביותר מאחורי המושבים הקדמיים וכל החלק האחורי הפך לארגז מטען.

דאצ'יה עצמה, בשלב זה לפחות, לא הצהירה על מעורבות בפיתוח הטנדר. אבל נראה שיש דרישה מלמטה, מקהל משתמשים פוטנציאלי, לטנדר עבודה פשוט וזול עם הנעה בכל הגלגלים. וכפי שהלחץ ארוך השנים על חברת ג'יפ לחזור ולייצר טנדרים נשא פרי, ייתכן שגם בדאצ'יה נראה מתישהו מהלך דומה.