שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #54

פורד אולי תהיה מעורבת ביצירת מתחרה לדיפנדר, קופרה מתכננת SUV ספורטיבי וג'יפ הציגה רישומים של דגם קונספט עתידי

לפני שנה וחצי בערך פרסמנו כאן את תוכניותיו של התעשיין ג'ים רטקליף (קישור לכתבה), הבעלים של ענקית הכימיקלים INEOS, לייצר רכב שטח חדש שישאב השראה מהדיפנדר המנוח. עם גב כלכלי חזק מאוד (מחזור המכירות של INEOS עומד על עשרות מיליארדי דולרים מדי שנה), העסק מתקדם במהירות יחסית. גויס שלד ניהולי, מנהל טכני "נשאב" ממרצדס, והפיתוח הופקד בידיה של חברת מאגנה (Magna).

עכשיו מחפש רדקליף מקום מתאים להקמת המפעל שייצר את הרכב שלו, ואחת האופציות העומדות על הפרק היא מפעל של פורד הנמצא בוויילס, שמייצר היום מנועים עבור יגואר ולנד רובר. החוזה לייצור המנועים יסתיים ב-2020 ואז יתפנה המקום. כעת מתנהלות שיחות עם מנהלי פורד, ואם יגיעו להסכמות ייתכן והמנועים שלה יגיעו ליצירה החדשה.

על פי הפרסומים עד כה, הדגם החדש שנקרא בשלב זה גרנדיר (Grenadier – חייל זורק רימונים, היה פעם מקצוע צבאי כזה...) יצויד במנועי בנזין ודיזל, תהיה גם גרסה היברידית ואולי גרסה כל-חשמלית. התוכניות העתידיות של רדקליף כוללות כניסה לייצור של כלי רכב בכל הקטגוריות, ולא רק רכבי שטח.

הדבר האמיתי

דגם פנאי לסיאט/קופרה

חברת סיאט היתה אחת האחרונות להצטרף לקדחת רכבי הפנאי, תחילה עם האטקה (מבחן דרכים), אחר כך עם הארונה (מבחן דרכים) ולאחרונה עם הטרקו. עכשיו, עם הפיצול של קופרה כחטיבת הביצועים של החברה, חושבים שם על דגם של SUV ספורטיבי וכבר שריינו לו שם – טרמאר (Terramar – חלק משמו של מסלול מרוצים מיתולוגי ליד ברצלונה, בו נערכה ההשקה של מותג קופרה).

הדגם החדש ישאב השראה עיצובית מה-20V20, דגם קונספט של סיאט שהוצג בתערוכת הרכב של ג'נבה ב-2015. הוא יצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, שיספק למעלה מ-300 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת-מצמדים עם שבע מהירויות תעביר את הכוח לארבעת הגלגלים. בעתיד, צפוי גם דגם היברידי. מבחינת הגודל הטרמאר יתברג בין האטקה לטראקו, ובהמשך תיוצר גרסה חלשה יותר, עם הסמליל של סיאט.

תא הנוסעים של ה-20V20

העתיד של ג'יפ

רישום חופשי של המעצב האיטלקי אנטוניו פגליה (Antonio Paglia) מציג את החזון שלו לעיצוב כלי הרכב של חברת ג'יפ בעוד שניים-שלושה עשורים. כבר היום אנחנו רואים את המגמה של זניחת הקווים המרובעים והנוקשים של דגמי העבר (מלבד הרנגלר) לטובת קווים זורמים יותר, אבל פגליה הלך רחוק עוד יותר.

הג'יפ העתידי שלו נראה כמו שילוב של רכב ספורט שרירי עם רכב החלל של נאס"א. השמשה הקדמית ענקית וגולשת לתוך הגג, אך חלונות הצד צרים באופן יוצא דופן. בדברי ההסבר שליוו את העיצוב, ציין פגליה שהוא כיוון לרכב כל-חשמלי, וייתכן שהחלונות הצרים הם חלק מתפיסה שהרכב יהיה אוטונומי (וסביר להניח שזה מה שיקרה בעוד 20-30 שנה). בכל מקרה, על גריל שבעת הפסים הוא ויתר...

ג'יפ העתיד על פי פגליה