שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בקרוב: דגם היברידי-נטען של סובארו XV

הדגם החדש יושק ככל הנראה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בסוף החודש. טווח הנסיעה על המנוע החשמלי בלבד יעמוד על כ-40 ק"מ

לפני חודשים מספר הודיעה חברת סובארו על כוונתה להתחיל ולייצר דגם היברידי-נטען של ה-XV, וההשקה שלו תתקיים ככל הנראה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בסוף החודש. בסובארו שומרים בשלב זה את הנתונים על הדגם החדש קרוב מאוד ללב, אבל הוא צפוי לחלוק טכנולוגיות עם הפריוס פריים של טויוטה, המחזיקה בחלק ממניות סובארו.

מנתונים שבכל זאת זלגו לרשת, עולה כי הגרסה ההיברידית של ה-XV תישאר עם מנוע הבוקסר המוכר בנפח 2.0 ליטר, אליו יתווסף מנוע חשמלי שהספקו עדיין לא נחשף. טווח הנסיעה על המנוע החשמלי בלבד יעמוד על כ-35 ק"מ בכבישים בינעירוניים ועל כ-41 ק"מ בתוך העיר. המשמעות עבור מי שעובד בטווח של 25-30 ק"מ מהבית ובמקום העבודה שלו יש עמדות טעינה – שאין צורך לתדלק כלל... נתונים אלה דומים לאלו של הפריוס, אך בניגוד לדגם של טויוטה, שם מונעים רק הגלגלים הקדמיים, סובארו תשמור על הנעת ה-4X4 הסימטרית שלה וגם על תיבת ההילוכים הרציפה.

המעבר של סובארו לדגמים היברידיים היה צפוי, שכן מדינות רבות בארה"ב – השוק העיקרי של החברה – הולכות בעקבות קליפורניה ומקשיחות את תקנות זיהום האוויר שלהן. למרות שלסובארו מפעל ייצור בארה"ב הדגם ההיברידי ייבנה בשלב הראשון ביפן, שם מיוצרת היום ה-XV.

מחירו של הדגם ההיברידי צפוי להיות גבוה בהרבה מהדגם הרגיל, אך בישראל יש הטבת מס משמעותית לדגמים היברידיים-נטענים, כך שהפרש המחיר יתקזז בהרבה. ל-XV כבר היה דגם היברידי בדור הקודם, שלא יובא לארץ, ונותר לנו רק לחכות ולראות האם הדגם החדש אכן יגיע...