שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי פאליסד: למשפחות גדולות

החברה תתחיל לייצר רכב פנאי גדול המיועד לשמונה נוסעים, שיגיע לאולמות המכירה לקראת קיץ 2019

השוק האמריקאי קרץ תמיד ליצרניות הרכב, כאחד הגדולים והמשמעותיים ביותר בעולם. בהתאם לזאת, הן תמיד השקיעו בדגמים שלהבנתן יזכו להצלחה בארה"ב. ומה האמריקאים אוהבים? מכוניות גדולות, מנועים גדולים – וטנדרים. על פי התפיסה הזו, גם יונדאי ניסתה את מזלה עם הוורה קרוז ועם הסנטה פה XL, ללא הצלחה גדולה ועכשיו היא מנסה לעשות זאת עם דגם חדש – פאליסד (Palisade - שמם של איים לחופי קליפורניה).

והפאליסד יהיה גדול: אורך כולל של כמעט 5 מטר, רוחב של קרוב ל-2 מטר ובסיס גלגלים של 2.9 ממטר, מה שיאפשר ישיבה נוחה לשמונה נוסעים, בשלוש שורות של מושבים. במפרט האמריקאי יצויד הפאליסד במנוע V-6 בנפח 3.8 ליטר שיספק 291 כ"ס. עבור שווקים אחרים, יוצעו כנראה מנועים צנועים יותר ובוודאי גם דגמים היברידיים.

פאליסד. למשפחות מרובות ילדים

ומה בקשר לטנדרים? הרעיון נמצא על הכוונת של יונדאי כבר זמן רב, והיא אף הציגה דגם קונספט לפני שנים מספר. אחד מבכירי החברה מסר לאחרונה כי הנושא קיבל דחיפה רצינית, והטנדר צפוי להגיע "ממש בקרוב". לא ברור עדיין האם הדגם החדש יתבסס על פלטפורמה של קרוס-אובר עם דגש חזק כרכב פנאי בלבד (ויש סיכוי גדול לכך) או שיהיה טנדר עבודה "אמיתי" וקשוח, עם יכולת העמסה גדולה.

ואיך אפשר בהקשרים כאלה בלי קיה, החברה האחות של יונדאי? אז גם שם צפוי דגם של רכב פנאי גדול שקיבל את השם טלורייד (Telluride), שכמו אחיו מבית יוכל להסיע בנוחות שמונה נוסעים.

הגרסה של קיה