שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הבשורה החשמלית מסין

כמיליון מכוניות כל-חשמליות חדשות נמכרו השנה בסין, והיא מובילה ללא עוררין בתחום זה בעולם בעידוד ממשלתי נמרץ. הבשורה האחרונה משם היא רכב הפנאי Nio ES6 עם הספק של 537 כ"ס וטווח נסיעה של 510 ק"מ בין טעינה לטעינה

כשמדברים על מכוניות כל-חשמליות, יש את סין ויש את שאר העולם. נכון לחודש אפריל השנה, המכירות של כלי רכב חשמליים בסין היוו כ-35 אחוז מכלל כל המכירות של כלי רכב כאלה בעולם. ועד לסוף השנה הנוכחית, יגיעו שם למכירות של כמיליון מכוניות חשמליות. וזה לא שהקונים הסינים גילו משהו שלא ידוע לצרכנים במקומות אחרים, זאת פשוט מדיניות הממשלה שיצרה שם את שיגעון המכונית החשמלית. במשך כמעט עשור, ממשלת סין "שפכה" כסף לתעשייה הזו, עם מתן תמריצי מס נדיבים וסבסוד הן ליצרניות הרכב והן לצרכנים, בניית תשתיות טעינה ברחבי המדינה, והטלת מגבלות על מכירות של מכוניות בנזין והשימוש בהן. כתוצאה מכך, כלי רכב חשמליים הפכו לחלק גדול מחיי היומיום של הסינים, באופן שלא קרה במדינות אחרות.

ממשלת סין רואה בהשקעה בתחום הזה מנוף לקידום תעשיית הרכב במדינה, כדי להציב אותה בין הגדולות בעולם. במהלך חמש השנים הקרובות, יש כוונה ל"גמול" את יצרניות המכוניות החשמליות מהסבסוד ולהציב רף טכני גבוה יותר, כך שתעשיית הרכב הסינית תוכל להתחרות על מגרש המשחקים עם חברות זרות דוגמת טסלה ופולקסוואגן, שיש להן מפעלי ייצור בסין.

NIO EP9. מכונית-על חשמלית

אחת מהחברות הסיניות המסקרנות בתחום הזה היא Nio, שהציגה ממש בימים אלה דגם חדש של רכב פנאי בגודל בינוני, ה-ES6. הדגם הזה מצויד בשני מנועים חשמליים, האחד בהספק של 215 כ"ס המיועד לנסיעה במהירות נמוכה ובינונית, ומנוע נוסף בהספק של 322 כ"ס הנכנס לפעולה בהאצות ובנסיעה מהירה. ההספק המשולב, 537 כ"ס, מאיץ את הרכב מ-0 ל-60 מייל/שעה תוך 4.7 שניות למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש. ניתן לבחור בין הנעה לכל הגלגלים, לבין הנעה אחורית בלבד או קדמית בלבד. טווח הנסיעה עומד על 510 ק"מ בין טעינה לטעינה.

ה-ES6 הוא אח קטן לרכב פנאי גדול יותר של החברה, ה-ES8, שבנוי בטכנולוגיה דומה עם מנועים שהספקם הכולל עומד על 643 כ"ס וההאצה ל-60 מייל אורכת 4.4 שניות. שני הדגמים מצוידים באמצעי בטיחות מתקדמים ובמערכות נהיגה סמי-אוטונומיות, בשאיפה להגיע בעתיד הקרוב לכלי רכב אוטונומיים לחלוטין.

ה-ES6. שני מנועים עם הנעה לכל הגלגלים

אבל ה"אס" האמיתי של Nio היא מכונית הספורט/על EP9, עם מנוע חשמלי לכל גלגל, 335 כ"ס בכל אחד, ובסך הכל כ-1340 כ"ס! הזינוק ל-60 מייל/שעה לוקח 2.7 שניות בלבד, ועל מד המהירות תוכלו לראות את הספרות 313 קמ"ש. המכונית מצוידת במערכת מתלים אקטיבית, הדוגמת את הנתונים 200 פעם בשנייה. היא בנויה מסיבי קארבון ומשקלה עומד על 1735 ק"ג, 635 ק"ג מתוכם מספקים המצברים. ה- EP9קבעה שיאי מהירות רבים למכוניות חשמליות, ביניהם במסלול של האמריקות (COTA) ובמסלול פול ריקרד.

שש מכוניות ה-EP9 שנבנו, נמכרו למשקיעים בחברה תמורת 1.2 מיליון דולר לכל אחת. עוד עשר יבנו למכירה לקהל הרחב, ולחברה יש קבוצת מרוצים הלוקחת חלק במרוצי הפורמולה E. נלסון פיקה ג'וניור זכה באליפות הנהגים בעונת 2015-2016 עם הקבוצה.

ה-EP9 על המסלול