שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חוזרים למנועי שש בוכנות בטור?

על פי שמועות בתעשיית הרכב, בקונצרן פיאט-קרייזלר שוקלים להחליף את מנועי ה-V6 בסדרה חדשה של מנועים, עם שש בוכנות בטור

מנוע השש בוכנות בטור של אמריקן מוטורס היה המנוע השכיח ביותר בדגמי ג'יפ לאורך שנים רבות. ההתחלה היתה בשנת 1964, עם מנוע בנפח של 232 אינץ' מעוקבים (3.8 ליטר), שגדל בסוף שנות השבעים ל-252 (4.2 ליטר) ואותו תמצאו בחרטומם של כל ה"סיקסים" שיוצרו בשנים ההן. הפיתוח הבא היה מנוע ה-242 (4.0 ליטר) הנהדר, שהניע את הסופות בדורות הראשונים. באמצע שנות האלפיים המנוע הזה נעלם מהליין של ג'יפ, עם הגעתם של המנועים בתצורת V6.

צ'ירוקי XJ. הראשון שקיבל את מנוע ה-4.0 ליטר

ועכשיו אומרות השמועות כי בקונצרן פיאט-קרייזלר חשובים על חזרה למנועי שש הבוכנות בטור, כתחליף למנועי הפנטה-סטאר בנפחי ה-3.6 וה-3.2 ליטר. על פי הפרסומים, המנוע יהיה בנפח של פחות מ-3.0 ליטר, כדי לעמוד במגבלות של תקנות במדינות שונות. כדי להפיק ממנוע כזה הספק ראוי, הוא יצויד בדגמי הקצה בטורבו כפול ומדברים על הספק שיעבור את זה שמספק מנוע ה"המי".

על פי פרסום במגזין Carscoops, אין כרגע אישור מהקונצרן שהמהלך כזה אכן מתוכנן, אבל אם זה יקרה, ייתכן שנראה את המנועים האלה בוואגוניר העתידי או בדור הבא של הגרנד צ'ירוקי. סביר להניח שגם החטיבות האחרות ב-FCA יעשו שימוש במנוע הזה, כולל דודג', אלפא רומיאו ומזראטי.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אודי

27 בדצמבר 2018 ב 16:14

ה 4.2 הוא 258. לא 252.
מעבר לזה, היו גם מנועי הטורנדו 6ציל בוויליס-גיפ עם האף המחודד.