שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מועדון jeep מטל שחר ליער צרעה - 26/1/19

ג'יפ זה שם מחייב, ג'יפ זה לא סתם רכב 4x4, ג'יפ זה jeep!!!!
ומי שקנה את הרכב הזה יודע מה יש לו בידיים.
ביום מושלם עם מזג אוויר מושלם, נוף מושלם ורכבים מושלמים... יצאנו לטייל ולצבור חוויות.
היה - מושלם!

ביום שבת, 26.1.19 התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ 9 רכבי jeep לטיול מועדון.

אין מאושר ממני להוביל את הטיול הזה, לא רק לנסוע בחברת כלים מדהימים, אלא גם לפגוש את האנשים שקונים אותם, אוהבים אותם וגם רוצים לצאת לשטח ולהנות ממה שהם יודעים לתת... והם יודעים!

ניצלנו את מזג האוויר המושלם לטיול מושלם שישלב נוף עוצר נשימה, פריחות, צבע ירוק חזק חזק וכמובן גם עבירות.

נקודת המפגש נקבעה לתחנת דלק בכניסה לטל שחר, כשהגענו בבוקר לתחנה, בקושי הצלחנו למצוא מקום לעצור, היה מפוצץ ברכבים, אז מיהרנו לחלק מכשירי קשר וישר יצאנו לשטח... הרי זה מקומו הטבעי של ה-jeep.

אחרי כק"מ וחצי עצרנו מתחת לעץ השיזף הגדול שנמצא על גדת נחל שורק לתדריך בוקר.
נחל שורק שמלווה אותנו לאורך חלקו הראשון של המסלול הנו נחל באורך של כ-70 ק"מ!, לצידו נמצא קו הרכבת הישן המטפס לבירה. ראשיתו של הנחל בלב הרי ירושלים ליד רמאללה וסופו נשפך לים התיכון ליד קיבוץ פלמחים.
טיול זה משלב את כל מרכיבי הטיול המהנים וכל תוואי השטח ולכן היה חשוב לפתוח את היום בלימוד למי שצריך ולהזכיר למי שכבר יודע את דגשי השליטה ברכב ובמערכותיו, טיפים לנהיגת בוץ, סלעים, שטח טרשי ושבילים מהירים.

משם יצאנו לשטח, נסיעה לא ארוכה בין השבילים היפים והשטח המוריק והפורח ועצרנו לארוחת בוקר על גבעה בודדה המשקיפה על האזור. השקט, הנוף, השמש החורפית שליטפה את כולנו וכמובן ארוחת הבוקר המפנקת שהביא לנו רומן נציג חברת jeep בטיול יצרו אווירה שהכניסה את כולם לאווירת שטח וטבע.

לאחר ארוחת הבוקר והקפה יצאנו לדרך, הטיול התחיל במישור החוף, לאורך נחל הראל ולאט לאט טיפסנו לשפלת יהודה, אזור ביניים המפריד בין הרי יהודה ומישור החוף. הסלע הבונה את האזור הנו סלע גירני בהיר ורך המתבלה במהירות יחסית לפי מי הגשמים וכוחות הבליה מפסלים באזור "נוף רך" של גבעות עגולות חסרות מצוקים.

התחלנו לעלות בעליות, סלעים, חריצים, הצלבות, כלל הג'יפים לא התרגשנו מכלום, לא הרנגלרים ולא הגרנד שירוקים, פשוט תענוג, כל פעם מחדש לראות איך בנו את הרכבים האלה במיוחד לשטח ועם DNA שלא מתרגש מכלום.

טיפסנו על קו הרכס דרומית לישוב כפר אוריה ולאחר שגלשנו בצד השני טיפסנו ועלינו למנזר דיר ראפאת.

מנזר דיר ראפאת – הנו מנזר שהוקם בשנת 1927 של נזירות איטלקיות ממנזר דורותיאה הקדושה המקדישות עצמן לילדות חוסות בפנימיה שבמנזר. אבל הן עזבו את המקום לפני זמן רב. על קירות הכנסיה מופיעה האימרה "שלום לך מרים" ב-343 שפות. בשבע השנים האחרונות המנזר באחזקה של נזירות בית לחם. המנזר מוקדש ל "מריה מלכת פלשתיין".

אחרי הסבר נכנסנו לראות את המנזר ואת כל הכתובות על התקרה, ומשם המשכנו לביקור קצר ביקב מוני, אשר משתמש במערות שנחצבו בהר בזמן הקמת המנזר.

יקב מוני של משפחת ערטול מהכפר מרר הוקם לזכרו של הבן מוני שנפטר בשנת 1995. היקב הוקם בראשית שנות ה-80 חכר את האדמות מהכנסיה ושתל 800 דונם גפנים ו800 דונם עצי זית אותם הוא מעבד ומוכר ביקב ובעולם.

אחרי הביקור המשכנו דרום מערבה על הרכס לכיווון יער צרעה.

יער צרעה משתרע על פני 11 אלף דונם. פסגות היער מתנשאות לגבהים של כ-400 מטר מעל פני הים וצונחות בתלילות דרומה אל העמק הרחב של נחל שורק. קק"ל החלה בנטיעת יער צרעה בשנות ה-50. הנוטעים הראשונים היו עולים חדשים שהתיישבו במושבי הסביבה, והנטיעות הראשונות כללו בעיקר עצי אורן ירושלים ואקליפטוס.

עברנו מתחת להר תנופה, אחד ההרים הגבוהים ביותר באזור השפלה.

נכנסנו למשחקי עבירות ומתיחת מתלים לרכבים, הנפות הגלגלים היו בלתי נמנעות, מצטלמות יפה ובעיקר מעלות את האנדרנלין של יושבי הרכבים, היה תענוג וכייף לראות איך הרכבים האלה פשוט עוברים הכל.

נעצרנו במשטח יפה ירוק ופורח בכלניות אדומות לארוחת צהריים.

לאחר מכן בנסיעה על דרך הפסלים יצאנו החוצה לכיוון תחנת הדלק בכניסה לישוב תרום ושם עשינו עצירה אחרונה.

בתחנת הדלק עשינו סיכום קצר, אספתי חזרה את מכשירי הקשר ונפרדנו לשלום, לא לפני ששוב שמעו המשתתפים את הסיפור איך נולד ה-jeep...

תודה לכל המשתתפים, היה כייף גדול ואשמח לראותכם בטיולים הבאים של המועדון.