שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ג'יפ גלדיאטור סיים בהצלחה את King of the Hammers

רובי גורדון ואריק מילר הצליחו להביא את הטנדר החדש לקו הסיום, והגיעו למקום השישי בקטגוריית כלי הרכב הסטנדרטיים

ה- King of the Hammers, המתקיים מדי שנה בחודש פברואר בעמק ג'ונסון בקליפורניה, נחשב לאחד מאתגרי השטח המוטוריים הקשים ביותר. על המתחרים לעבור לאורך יום אחד בלבד כ-200 ק"מ של שטח משתנה, חלקו מישור פתוח שבו אפשר להגיע למהירות של כ- 160 וחלקו שטח טרשי עם סלעי ענק שבו נדרשים הילוכי זחילה. כל זאת בזמן גג של 14 שעות, שמי שאינו עומד בו נפסל.

כלי הרכב המתחרים מתחלקים לקטגוריות שונות, הגלדיאטור השתלב בקבוצה של הכלים הסטנדרטיים, שבהם מותרים שיפורים מינוריים בלבד (לכתבה על הגלדיאטור). חברת ג'יפ הפקידה את הטנדר בידי הצוות של סדנת Savvy, שהכין אותו לתחרות. על פי הכללים, אסור לבצע שינויים במנוע או בשלדה, והשיפורים שהוכנסו בטנדר כללו סרני Dynatrac 60 מלפנים ומאחור, צמיגים 35 אינץ', בולמי מירוץ של פוקס, כלוב התהפכות וכננות. לצמצום המשקל הספסל האחורי פורק והותקנו כסאות מירוץ של ספארקו.

כדי להתמודד עם השטח המשתנה, הופקדו על הנהיגה שניים: מיודענו רובי גורדון נהג בחלק של השטח הפתוח ואריק מילר – מתחרה ותיק שזכה פעמיים בתחרות - נטל את ההגה בשטח הטרשי. בסיכומו של היום הגיעו השניים למקום השישי בקטגוריה, בעוד מרבית המתחרים האחרים לא מצליחים להגיע כלל לקו הסיום.

גם הצוות הישראלי שיצא לתחרות, מיכאל חן ויריב קלר ברוך, לא סיימו את המירוץ. שבר באחד ממכלולי המתלה אותו לא הצליחו לתקן בזמן הביא לפסילתם ממש על סף סיום התחרות.