שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

ירדן מהמאדים

זכינו להתחיל את טיול הג'יפים המיוחד לדרום ירדן במזג אוויר אביך שנתן ביום הראשון נופך ואווירה של מאדים למדבר הדרומי ולוואדי ראם, ביום השני "משכנו" חזק מזרחה וטיפסנו לרמת המדבר הגבוהה וביום השלישי הרוב ביקרו בפטרה והמיעוט טיפסו עם כלי הרכב להרים הגבוהים המקיפים את וואדי מוסה.
תודה למיקי כתר על היוזמה והארגון של הטיול (למרות שלבסוף לא יכל להשתתף).

שעת ה-ש'

אדריכל הניצחון ומוותיקי בית הלורדים של מגלה העולמות יזם את המסע וקיבץ את הקבוצה, שרובם בוגרי המסע המיוחד למרוקו (קישור: מרוקו גיבורים - מסע ג'יפים בנובמבר 2016) למסע המשך בדרום ירדן.
המטרה: ליהנות במדבר.
המשימה: לתת בגז תוך כדי שילוב החברותא בין הכומתות האדומות לכומתות החומות.
שלב ראשון: מעבר הגבול!

נפגשנו בבוקר במעבר הגבול הישראלי בין אילת לעקבה ומכיוון שהיינו קבוצת הג'יפים וכלי הרכב היחידה במסוף, החלפנו מספרים ועשינו רישיון רכב ירדני ועברנו די מהר את הגבול מישראל לירדן.
תדריך קצר ונסענו לאכול פלאפל במרכז עקבה.

הכותב אינו אובייקטיבי - אבל אלו הכלים היפים ביותר על המאדים!


מנתקים מגע

על "דרך המלך" טיפסנו מעקבה, שבגובה פני הים, למדבר הדרומי, שבגובה 800 מטרים.
החללית בראשית עשתה לנו (ובעיקר לרוחות השמיים) חשק ונקלענו לסופת אובך וחול שהפכה בין רגע את אזור המדבר הדרומי - וואדי ראם לאדמת מאדים!
שמיים צהובים ואדומים עם קרקע בצבעים זהים וצלליות של הרים מבעד האופק היוו תפאורה אמיתית ובתוך כל זה ניווטנו והשקענו את זמננו בנסיעה ארוכה.
אחר הצהרים עברנו דרומה לשטח השמורה ולאחר ביקור קצר במרכז המבקרים, חצינו את הכפר ראם ונסענו לראות את הכתובות העתיקות החרוטות בסלע של חאז' עלי.
בחשיכה שהאובך סביבנו נסענו בשבילים החוליים המהירים לכיוון המאהל, תוך כדי שאנו נהנים מהנהיגה המהירה ומספקים לפקח מקומי קטע מרדף מהנה, מכיוון שלא הבין לאן נוסעת לה שיירה בחושך ובאובך האדיר - חוויה שהשתיימה בחיבוקים ובהכתרה כנהגים המהירים שהוא מכיר (???).
160 ק"מ של נהיגה לסיום היום הראשון לטיול.
לאחר שנהננו הגענו הישר לארוחת הערב במאהל, חלוקת אוהלים וקדימה לישון.


מזהים ירוקה*

בוקר מקסים בוואדי ראם, השמיים כחולים, האוויר נקי ורואים רחוק! ניצלנו את הבוקר היפה ויצאנו לטיפוס רגלי לצוק שמעל המאהל, מראשו רואים את כל קע-דייסה ועוד...
קצת קניות והצטיידות ב"סנטר של דייסה" ויצאנו היישר לשטח. שבילים חוליים, קע (מליחה) ענקית ודיונה גבוהה עליה טיפסנו כדי לראות את קע דייסה ממזרח למערב.
שמנו את האף בכיוון מזרח ויצאנו לדרך בטיפוס לרמת המדבר הגבוהה. שבילים חוליים מהירים, מעברי מכשולים קלים ורכבת חיג'אזית אחת עם סיפור היסטורי מרתק.
בשעת צהרים הגענו ליעד - קלעת פצ'ועה, מצודה טורקית עתיקה על דרך החאג' - דרך עולי הרגל המוסלמים למכה.
לאחר צהרים, סיור קצר וסיפור "היסטורי" על האקזיט הגדול של משה רבנו התחלנו לחזור מערבה.
עדרי גמלים שחשבו שהטנדר טויוטה שהיה חלק מהשיירה הינו טנדר של "בעלי הבית" רדפו אחרינו לפרקים, שבילים טרשיים מהירים החזירו אותנו מערבה ובטיפוס לשיא הגובה הגענו ל-1,700 מטרים, כששלג רדוד לצד הכביש.
לוואדי ראם, הכפר שמעל פטרה, הגענו לעת ערב, הספקנו להתקלח ולרדת לארוחת ערב בשעה סבירה (אירוע נדיר בטיול שכאלו) ולאחריה רובנו פרשנו לישון במלון החם, כבשחוץ הטמפרטורות יורדות מהאפס.
סה"כ 190 ק"מ של נהיגה.

*מזהים ירוקה - מונח מקצועי מתחום השת"פ של כוחות קרקע וח"א.

מי לא רוצה 384 כוחות סוס מ-5700 סמ"ק - הטונדרה מנצחת כל דיונה!


הסלע האדום

פטרה... - מי לא חלם ללכת בעקבותיו של מאיר הר ציון, לטפס בוואדי מוסה, לעקוף את הבדואים, לראות את האוצר (החז'נה) של הסלע האדום ולחזור הבייתה (לישראל) בשלום? סיפורים ואגדות נבנו סביב המקום המקודש למטיילים. וכיום כל מה שצריך הוא לשלם כרטיס כניסה (יקר) ולצעוד באתר התיירות מספר 1 בירדן!
מי שכבר ביקר בעבר באתר בחר לנסוע ולטייל בשטח ולצורך כך יצאנו בשיירה קטנה שטיפסה לרכסי ההרים המקיפים את וואדי מוסה (הכפר שמחוץ לפטרה). ובאחד מכפרי הקיץ ששימשו את הרועים, בני המערות, עצרנו לקפה.
חברנו יחד לארוחת צהרים במרכז הכפר ולאחריה יצאנו דרומה על מצוק ההעתקים ולאורכה של דרך המלך וירדנו בכביש מדהים ומתפתל לעבר כביש הערבה למעבר הגבול באילת.


תמונות מהיום הראשון - טיול ג'יפים ירדן



תמונות מהיום השני - טיול ג'יפים ירדן

תמונות מהיום השלישי - טיול ג'יפים ירדן




קישורים למסעות הבאים של אתר השטח בירדן:

המסלול הקלאסי: טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה

המסלול הקלאסי של 4 ימים במערב ירדן: טיול ג'יפים לפטרה, דיונות בואדי ראם ולמצודת כרך

רק מדבר! רק דיונות!: מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם

מסע אתגרי מזרחה: מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן

קישור לכל טיולי הג'יפים של אתר השטח בארץ ובעולם

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - ארז דרורי

08 במרץ 2019 ב 11:17

כשמוציאים תמהיל כזה של רכבים מדהימים סופו של כל לנד רובר להיגרר על ידי טויוטה איכותית...בניצוחו של מר לנד רובר רובי המופלא. תודה לחסאן שיודע לשטוף טויוטה בפטרה.

2

אורח/ת - יניב ברטלה

11 במרץ 2019 ב 14:25

היה מאוד נעים להכיר ובכלל, היה מקסים!
תודה רבה לעופר האלוף וכמובן לרובי על העזרה...
גם לשני נהגי המשנה שלי, המוסקטרים, מורשטיין ואילן.
נתראה ונשתמע.

3

אורח/ת - אלי דוד

12 במרץ 2019 ב 11:51

לעופר וכל החבורה הנהדרת היה לנו העונג וכיף גדול. להתראות בטיולים הבאים.

4

אורח/ת - סיון טפלא

12 במרץ 2019 ב 11:52

היה מושלם, כיף להכיר את כולכם. עופר תודה רבה!!!