שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

לשטח עם סאנגיונג רקסטון

מבחן דרכים ברוח שונה במקצת, בו בדקנו בעיקר את ההתאמה של הרקסטון לשמש כרכב טיולים

ונתחיל בשורה התחתונה דווקא: הרקסטון של סאנגיונג הוא בחירה נכונה למי שרוצה רכב עם יכולות שטח טובות יותר משל הקרוס-אוברים למיניהם, ובמחיר שיחסית אינו קורע יותר מדי את הכיס. מדובר ברכב שטח שבנוי בתצורה קלאסית, כזאת שפעם כל רכבי השטח נבנו לפיה, עם שלדת סולם, סרן אחורי חי והילוך כוח אמיתי (קישור לכתבה על רכבי שטח הנעלמים).

ערכנו כבר כמה מבחני דרכים לרקסטון מהדור האחרון (קישור למבחן אחד ועוד קישור למבחן השוואתי), אך הפעם לקחנו את רכב ההדגמה של היבואן כדי להוביל יום טיול של אמצע השבוע במסגרת פעילות אתר השטח הישראלי, ולעמוד על טיבו כרכב טיולים. המסלול שלנו התנהל בעוטף עזה, בשבוע בו ירדו גשמים עזים, והדרכים היו בוציות למדי.

לפני שיוצאים

כמדריך ומוביל טיולים, הרכב היומיומי שלי עמוס בציוד רב, הן לצרכי העבודה (ג'ק עגלה, כלים, ערכת חילוץ ותיקון פנצ'רים, את חפירה, שפלות מתגלגלות, תיק עזרה ראשונה, קומפרסור ועוד) והן לצרכי פינוק (מקרר, כסאות ושולחן מתקפלים, ערכת קפה משודרגת ומוגדלת שמתאימה להכנת שתייה לקבוצה גדולה ועוד). כל הציוד הזה נבלע בתוך תא המטען של הרקסטון ללא בעיה, לאחר קיפול מושבים 6-7.

המושבים אמנם מתקפלים כלפי מטה, אך הגב שלהם יוצר מדרגה שמפריעה מעט לסידור הציוד. קיפול המושב האמצעי יוצר מדרגה נוספת, כך שאל תבנו על שינה בתוך הרכב... בולט גם היעדרן של נקודות עיגון וקשירה בתא המטען.

על הכביש

הרקסטון הוא רכב גדול מאוד ומרווח, תנוחת הישיבה בו טובה ולא נשמעו תלונות גם מצד היושבים במושב האחורי. מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר מספק 181 כ"ס ו-42.8 קג"מ ויחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית עם שבע המהירויות הנסיעה על הכביש חלקה ושקטה, ובמהירות תלת-ספרתית חוקית המנוע מגרגר בקצת פחות מ-2000 סל"ד. המנוע הזה גם מספק זינוק החלטי ותאוצות ביניים טובות, ובסך הכל ההגעה לשטח והחזרה ממנו מאוד נינוחה ונטולת מאמץ. אהבתי מאוד את יכולת החלפת ההילוכים הידנית הנעשית באמצעות כפתור הנמצא על ידית ההילוכים. צריכת הדלק בסופו של היום עמדה על 9.5 ליטר/ק"מ.

בשטח

הרקסטון, כאמור, מצויד בהילוך כוח אמתי (ביחס של 1:2.483) וגם מרווח הגחון שלו סביר למדי (21.5 ס"מ), אך הוא סובל מזוויות גרועות יחסית, גם בגישה, גם בנטישה וגם בזווית הבטן. הזוויות הללו מחייבות גישה זהירה מאוד למכשולים למיניהם, ובמקומות בעייתיים גם להכוונה חיצונית, כדי שלא להשאיר חלקי פלסטיקה מאחור. קיט הגבהה של 5 ס"מ, כפי שמותר היום באופן חוקי יעזור מאוד בעניין זה, אך עד כמה שידוע לי עדיין אין בארץ קיט מאושר שעבר תקינה.

בעיה נוספת בשטח היא בקרת היציבות, המתערבת באופן אגרסיבי בכל מצב של איבוד אחיזה ומסרסת באכזריות את כוח המנוע. לכן, בכל ירידה לשטח יש לנתק את המערכת על ידי לחיצה על כפתור הביטול, דבר המשפר פלאים את העבירות. שימו לב גם לעובדה, כי בשילוב להילוך כוח בקרת היציבות אינה מתנתקת באופן אוטומטי (כפי שקורה בכלי רכב של יצרנים אחרים עם הילוך כוח) ויש לבטל אותה ידנית. ועוד דגש: בכל דימום של המנוע המערכת מתאפסת, כך שהתנעה הבאה יש ללחוץ שוב על כפתור הניתוק.

סיכום

ולמרות הפתיח, אי אפשר בלי סיומת: היצע רכבי השטח המסורתיים, עם הילוך כוח ויכולת טובות הולך ומצטמצם. הרקסטון בולט כאן בזכות מחירו הזול יחסית (כ-240 אלף), הנמוך בעשרות אלפי שקלים מול המתחרים – בעצם מתחרה אחד עיקרי – שנותרו בשוק.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חגי

23 בדצמבר 2020 ב 23:22

נראה טוב אבל הלנד-קרוזר והפג'רו לא מציצים עליו