שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רק באמריקה: מנוע וייפר בטנדר ג'יפ ישן

מה עושים כשמנוע המקורי של גלדיאטור מודל 1983, שש בוכנות בטור, אינו מספק את הסחורה? שותלים מנוע V10 ועל הדרך משפרים עוד כמה דברים

הגלדיאטור החדש של חברת ג'יפ מייצר הרבה כותרות מאז הגעתו לשוק (ראו כאן וגם כאן), אבל תשומת הלב הזו מביאה להפניית הזרקורים גם אל האב הקדמון, הטנדר שהיה מבוסס על סדרת ה-SJ שייצורו החל אי-אז בשנות ה-60 של המאה הקודמת. אחד האקזמפלרים הכי יפים והכי משופרים שמצאנו, הוא הטנדר של דריק וריילי הדסון, תושבי לאס וגאס, שהביאו את הטנדר שלהם הכי קרוב לשלמות.

הבסיס הוא J10 משנת 1983, ששינה לחלוטין את פניו. רשימת השיפורים כל כך ארוכה, שקשה לנו להחליט היכן להתחיל: סרן פורד סטרלינג 10.25 שהותקן מאחור ודנה 60 קדמי תומכים בצמיגי ניטו 37 על חישוק 20 אינץ' דרך מערכת מתלים עם מהלך גדול. תיבת ההילוכים האוטומטית עם ארבעת המהירויות נלקחה מדודג' ותיבת העברה NV273 הגיעה מטנדר של פורד.

כדי להניע את כל הכבודה הזו, נשתל בחרטום מנוע V10 בנפח 8.0 ליטר שמקורו בדודג' וייפר SRT. מנוע כזה בצורתו המקורית מספק כ-450 כ"ס, אבל המנוע של ההדסונים עבר גם הוא מקצה שיפורים ועדר הסוסים גדל. להשלמת התמונה, ה"סלון" של הוייפר הותקן בתא הנהג, כולל לוח השעונים וגלגל ההגה. חזית הטנדר הוחלפה בכזאת של הגלדיאטור המקורי, עם הפנסים העגולים.

כל ההשקעה הזו נעשתה כדי לאפשר לאב ולבן לטייל בניחותא במדבר המקיף את העיר בה הם מתגוררים. נעשתה כאן עבודה מדהימה וברור שגם יקרה, למרות שלא נחשפו מספרים, אבל לדברי ריילי התוצאה מצדיקה את ההשקעה. הלוואי עלינו.