שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

דרום ירדן בטיול ג'יפים חפוז

יום טיול ג'יפים בואדי ראם ויום טיול רגלי בפטרה במסע משפחתי של משפחת אבגיא המיוחדת.
הגיעה להופעה מיוחדת: מסעודה - מאיה אבגיא,
צילם: יוסי אבגיא,
הדריך: עופר אוגש.

היום הראשון

מעבר גבול זריז ביותר (היינו רק 3 כלי רכב ועוד ג'יפ שכור חיכה לנו בירדן) ואנחנו נוהגים בירדן.
תחנה הראשונה היא הפלאפל של המונדס בלב עקבה - נקודת חובה! להתחלת הטיול בירדן.
טיפסנו על דרך המלך ומהר מאוד מגובה פני הים הגענו לגובה של 800 מטרים. ביקור קצר במרכז המבקרים של ואדי ראם עם תצפית על שבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב. המשכנו בדרכנו, חצינו את הכפר ראם ונסענו למעיין של עין אל קטאר. משם נסענו לראות את הכתובות העתיקות החרוטות בסלע של חאז' עלי. הגשם התחיל לטפטף (גשם מסמן מזל טוב לחיים במדבר) ואנחנו נצלנו זאת לצאת לנהיגה ארוכה בשבילים החוליים ובדיונות, עם קצת שקיעות כדי להינות מדחיפות וחילוצים.
אחר הצהרים הגענו לקשתות של חרז'ה ומשם חזרה לכביש לנפח אוויר בצמיגים.
עם חושך טיפסנו את ראס על נקב על דרך המלך בדרך לוואדי מוסא - הכפר הבדואי שמעל פטרה.

מה מסעודה (מאיה אבגיא) חושבת על נסיעה בדיונות:

מה חושבת מסעודה (מאיה אבגיא) על טיול ג'יפים בדיונות של ירדן:

היום השני פטרה

התעוררנו בבוקר יפה במלון השוכן על המצוק ממנו רואים את כל וואדי מוסא. לאחר ארוחת הבוקר ירדנו עם כלי הרכב למרכז המבקרים של פטרה. מי לא חלם ללכת בעקבותיו של מאיר הר ציון ולבקר בסלע האדום - המקום מהאגדות שהיה למרכז השלטוני הנבטי לפני כ-2,000 שנים.
סיור באתר של פטרה עם מדריך מקומי מהאוצר - החז'נה ועד האמפיתאטרון הרומי.
ארוחת צהרים אכלו בכפר ולאחר ביקור בעין מוסא יצאנו דרומה על מצוק ההעתקים ולאורכה של דרך המלך וירדנו בכביש מדהים ומתפתל - לצידו של ואדי מסעודה עד לכביש הערבה ולמעבר הגבול באילת.

מסעודה (מאיה אבגיא) בטיול ג'יפים בוואדי מסעודה שבירדן:

תודה רבה למשפחת אבגיא היקרה על הטיול הנהדר ותודה מיוחדת למסעודה, היא מאיה אבגיא, על הסרטונים המגניבים (שלא תחשבו שהיא לא באמת פחדה על סכיני הדיונות)