שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

עכשיו זה רישמי: דקאר 2020 יתקיים בערב הסעודית

במשך חמש השנים הקרובות לפחות יתנהל הראלי במזרח התיכון, עם תוכניות שבהמשך יעבור גם במדינות נוספות הגובלות בסעודיה

אחרי שלושה עשורים באפריקה ועוד קצת יותר מעשור בדרום אמריקה, ראלי הדקאר נודד לטריטוריה חדשה: ערב הסעודית. "עמדו לפנינו שלוש אפשרויות: להישאר בדרום אמריקה ולנסות למצוא מדינות שיסכימו לארח אותנו, מה שהפך למשימה קשה יותר ויותר מדי שנה, למצוא נתיבים חדשים באפריקה, אולי בדרום היבשת, או לעבור למקום אחר לגמרי, כמו ערב הסעודית", אמר המנהל החדש של הדקאר, דיויד קסטרה, במסיבת עיתונאים בה הוצג ההסכם שנחתם בין ASO, החברה שמארגנת את הראלי לבין שלטונות סעודיה.

את הצד הסעודי ייצג נסיך הכתר מוחמד בן סלמן, שהצליח להביא לסעודיה את הפורמולה E ומנהל מגעים גם עם מארגני הפורמולה 1, מתוך מטרה לקדם את המדינה דרך אירועי ספורט מוטורי, כפי שכבר עשו מדינות שכנות כמו איחוד האמירויות, קטאר ובחריין.

הדקאר של 2020 יזנק לדרכו ב-5.1.20 מהעיר ג'דה הנמצאת על חוף הים האדום, ויסתיים אחרי 12 יום וכ-9000 ק"מ סמוך לעיר הבירה, ריאד. השטח הענק של המדינה יאפשר סטייג'ים תחרותיים ארוכים מאוד, עד 500 ק"מ ביום, כמעט ללא קטעי קישור. מרחבי החול הבתוליים גם יאפשרו, בעיקר בשבוע השני, בחירת נתיבים חופשית וכישורי הניווט ישחקו כאן תפקיד משמעותי. בחלק מהימים המתחרים יקבלו את סיפור הדרך רק בבוקרו של כל סטייג', כך שאי אפשר יהיה להתכונן לקראתו מראש. לטענת קסטרה, זה יקטין את היתרון שיש לקבוצות היצרן ויאפשר למתחרים חדשים לסיים במקומות גבוהים יותר.

קסטרה הוסיף, כי לאחר השנה הראשונה בסעודיה, תיבחן אפשרות להרחיב את המסלול גם למדינות שכנות, כמו ירדן למשל. עבורנו, הישראלים, זאת בשורה משמחת כי אם זה יקרה נוכל לצאת לירדן ולצפות בראלי בלייב, להריח מקרוב את האגזוזים ולנשום את האבק.