כביש / ספורט > כתבות

פרארי 488 פיסטה חדשה הגיעה לישראל

פרארי 488 פיסטה, היא מחליפתה של הפרארי 458 ספצ'יאלה, החלה להימכר בישראל ועד כה נרשמו 3 הזמנות, כאשר הראשונה שבהן תעלה לכבישי הארץ עוד החודש

מחליפתה של הפרארי 458 ספצ'יאלה – גרסת המרוץ ל- 458 איטליה – פרארי 488 פיסטה החדשה החלה להימכר בארץ ופירוש השם "פיסטה" הינו: מסלול.

הפרארי החדשה בעלת מנוע ה-V8, מגיע היישר מגרסת המרוץ של ה- 488 – ה- 488 צ'לנג' וכולל בין היתר מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים גדול יותר ושימוש בטכנולוגיות מעולם המרוצים כדי להפיק כעת 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד.

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת בפיסטה 2.85 שניות והמהירות המרבית היא מעל 340 קמ"ש.

מתחת לעיצוב החדש של הפיסטה נוספו רשימה ארוכה של מערכות וטכנולוגיות חדשות.
לטענת היצרן - תיבת ההילוכים מחליפה הילוכים מהר יותר, המנוע מגיב ללא השהיית טורבו כלל ומערכות הבקרה האלקטרוניות שופרו ונוספו להן פונקציות חדשות המאפשרות לשלוט על הרכב.

השדרוגים אותם ביצעה פרארי לפי תחומים ברכב:

  • שלדה ומשקל – שימוש בחומרים קלי משקל מעולם המרוצים אפשרה לפרארי להפחית את משקל ה- 488 פיסטה בעד 90 ק"ג לעומת ה- 488 GTB – פגושים ומכסה תא מטען מסיבי פחמן, ספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלקי מנוע מרכבי המרוצים שהפחיתו 18 ק"ג ממשקל המנוע. בנוסף ניתן יהיה להזמין את ה-488 פיסטה עם חישוקים קלים שעשויים מסיבי פחמן (ולא סגסוגת כרגיל).
  • אווירודינמיות עיצוב חיצוני – מכוניות המרוץ של החברה, ה- 488 צ'לנג' ה- 488 GTE, עזרו לפרארי לשפר את זרימת האוויר סביב הרכב ובכך לשפר את כוח ההצמדה של הרכב ב- 20% ביחס ל- 488 GTB. כונס האוויר המפוצל מקדימה הוא יישום לראשונה של כונס אוויר של רכבי מרוץ לכביש והוא מאפשר לפיסטה לפלח את האוויר בצורה חלקה יותר ועם זרימת אוויר משופרת. העברת פתחי כניסת האוויר למנוע (המרכזי) לאחור שיפרה אף היא ביעילות האוויר שזורם סביב הרכב וכן אפשרה את חיזוק ביצועי המנוע.
  • מערכת בקרה – מערכת ה- Side Slip Control שופרה לגרסה 6 והיא כוללת שימוש בעוצמת בלימה מזערית מבעוד מועד על מנת לאפשר לנהג שליטה מקסימלית וללא מאמץ בסיבובים במהירות גבוהה ובגבולות האחיזה. ישנם 5 מצבי נהיגה שמשנים את התנהגות כל המערכות ברכב – החל במנוע ותיבת ההילוכים וכלה בדיפרנציאל האלקטרוני ובמתלים המגנטיים.
  • עיצוב פנים – עם הכוונה והמחווה לעולם המרוצים, ה-488 פיסטה מיוצרת עם מושבי מרוץ קלים העשויים מסיבי פחמן ולפי מידת הנהג ובמקום עור בתא הנוסעים יש שימוש נרחב בבד אלקנטרה איכותי המכסה כל חלק בתא הנוסעים בשילוב עם פסי צבע ותפרים בצבעים – שחור, אדום, צהוב או כחול. לפיסטה אין שטיחים אלא אלומיניום, והדלתות, ההגה, מנופי החלפת ההילוכים ולוח המחוונים עשויים אף הם מסיבי פחמן – הכל כדי לחסוך במשקל ולתת לרכב תחושה אמיתית של מכונית מרוץ.

ה-488 פיסטה תשווק במחיר התחלתי של 2.510 מיליון ₪.

כתבות נוספות:

מיוחד: 70 שנה של פרארי במסע מיוחד בארץ הקודשתמונה ללא תיאור

חדש על הכביש: פרארי פורטופינו Ferrari

פאגאנו - הג'וב האיטלקי והרפליקה של פרארי

מיוחד: מי את, מכונית–העל?

תגובות

0 תגובות