שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הג'ימי חוזר?

לפני שנים רבות הוא כיכב בישראל כמקלט מס לקבלני עפר, היום שוקלים בג'נרל מוטורס להחיות את הג'ימי כרכב שטח קשוח עם שלדת סולם

הופעתו הצפויה של הפורד ברונקו החדש, הכניסה ככל הנראה את אנשי ג'נרל מוטורס לתזזית (קישור לכתבה על הברונקו). השבוע כבר פרסמנו ששוקלים שם להחיות את המותג האמר עם כלי שטח בעל יכולות (קישור לכתבה), והנה מגיעה משם עוד הדלפה על כך שבודקים את החייאתו של הג'ימי, כרכב שטח כמו של פעם, עם שלדת סולם, הילוך כוח ולפחות סרן אחד חי.

למרות שהיה נראה ששוק רכבי השטח הקשוחים הולך ונעלם (וכבר הספדנו אותם בכתבה גדולה), הצלחתם של הרנגלר JL ושל הג'ימני החדש כנראה משנה את כיוון המחשבה אצל יצרניות הרכב. שני הדגמים האלה, שאינם עושים לעצמם שום הנחות מבחינת יכולות השטח, זוכים לביקוש גדול עם רשימות המתנה ארוכות. הצטרפותו של הברונקו לשוק, בוודאי תעורר גל ביקושים נוסף.

ג'ימי של פעם. אנחנו רוצים כזה חדש

במצב הזה, בג'נרל מוטורס ככל הנראה רוצים לקבל את הנתח שלהם, אם זה בצורת ההאמר או בעזרת הג'ימי, או גם וגם. הג'ימי כיכב בזמנו בארץ כמקלט מס עבור קבלנים של עבודת עפר ושאר אנשי שטח, והוא היה בעצם אחיו הפשוט יותר של השברולט בלייזר.

השם בלייזר עשה לאחרונה קאם-בק (קישור לכתבה), אבל כקרוס-אובר על בסיס השברולט קאמרו. הג'ימי החדש, אם השמועות אכן יתממשו, ייבנה על בסיס הטנדר קולרדו/קניון, טנדר בינוני במושגים אמריקנים. ככזה, תהיה לו כאמור שלדת סולם וסרן חי לפחות מאחור, עם הילוך כוח אמיתי ואפשרויות שדרוג רבות. היצע המנועים האפשרי שיילקח מהטנדר יכלול V-6 בנזין בנפח 3.6 ליטר שמספק 308 כ"ס ואופציה למנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר עם "רק" 186 כ"ס אבל עם מומנט גדול של 51 קג"מ.

חיזוק לגל השמועות המגיעות מג'נרל מוטורס היה דיווח על בדיקות אינטנסיביות שהיא מבצעת לרנגלר החדש, לצד ידיעה על השקעה של כמיליארד דולר במפעל בו נבנים הטנדרים שלה, מה שמעיד את כוונה להרחיב בו את הייצור. ואולי ההרחבה תכלול את הג'ימי החדש. אנחנו נשמח.