שבועות - טיול יומיים עוקף גולן 8-9/6/19

נפגשים בבוקר קבוצה מלאה, חיבוקים ונשיקות, רישום וחלוקת מכשירי קשר, מדברים על המסלול, נוהל שיירה, הוראות בטיחות בשטח ובכביש.
יוצאים אל נקודת הרחצה הראשונה - המפל הנסתר בכנרת

נהנים במפל הנסתר

המקומות בהם ביקנו ביום הראשון: המפל הנסתר, דרך נוף הירדן ההררי, גשר כפר הנשיא, עין עלמין, עין ירדה, גשר הפקק, חניון רפטינג נהר הירדן, להבות הבשן, עין ירדינון, נחל חרמון, חניון דג על הדן.

תדריך בוקר , מדברים על המסלול

תדריך בוקר ,  מדברים על המסלול

עין איוב

שמו של המעיין נקשר במסורות שונות לאיוב המקראי.
לפי המסורת, איוב הגיע למעיין זה על מנת להירפא מהשחין שבו היכה אותו השטן.

מגיעים לבריכת הקצינים הסורים - עין עלמין

בין מקום למקום

לאחר הרחצה בעין עלמין נסענו אל מקום נחמד להפסקת הצהריים ''עין ירדה''
להפתעתנו במהלך הירידה הטרשית אני רואה רכב פרטי ובו שתי נשים שלא ברור מדוע בחרו לרדת בדרך הזאת שעלולה לגרום נזקים לרכב, אני וחברים מהקבוצה שלנו נרתמנו לעזרתם והורדנו את הרכב תוך כדי ביצוע עבודות מע''צ (סידור אבנים) וכיוונים מדוייקים, רכבם ירד ללא כל פגע.. היה אירוע מעניין אך גזל מאיתנו זמן ולא הייתה לנו ברירה אחרת אלא לעזור להן ולפנות את הדרך.

לאחר שהגענו אל מחוז חפצנו תחת צל האקליפטוסים גילינו לצערנו שהמקום היה מלא בדבורים ולא היה ניתן לשבת במקום, נאלצנו להמשיך אל נקודה אחרת להפסקת הצהריים שאותה עשינו בחניון רפטינג נהר הירדן.

לאחר הרחצה בעין עלמין ולאחר הפסקת הצהריים הגענו לרחצה נוספת בעין ירדינון

נחל ירדינון הוא אחד הנחלים שאינם מוכרים למטיילים ברמת הגולן. הנחל זורם בכל ימות השנה, ובתוכו נבנה סכר בטון רחב שתוחם את מי הנחל ויוצר בריכה גדולה ועמוקה. הבריכה מוקפת צמחיית קנים עשירה, ומשני צדיה הותקנו משטחי עץ עליהם ניתן לשבת ולקפוץ לבריכה. למרות שהבריכה עמוקה, יש להיזהר בכניסה למים.

הגענו לנחל חרמון, המים קפואים והזרימה חזקה. אף אחד לא העיז להיכנס למים.

הגענו לנחל חרמון, המים קפואים והזרימה חזקה. אך אחד לא העיז להיכנס למים

בתום היום הראשון של הטיול שהיה מלא בנקודות רחצה הגענו אל חניון הלילה

בתום יום הראשון של הטיול שהיה מלא בנקודות רחצה הגענו אל חניון הלילה.

למחרת בבוקר תדריך והסברים על המסלול

ביקור במפל סער

המשך הטיול למרות תקלה ברכב המדריך

לאחר שסיימנו את ביקורנו במפל סער התחלנו את הנסיעה לכיוון עין קיניה אך לצערי הרכב שלי שווק חיים ולא היה ניתן לנסוע בו. השארתי את הרכב במסעדה לחילוץ למרכז ע''י שירותי גרירה.
הצטרפתי אל הרכב של אחד המטיילים - יניב סגל שבעזרתו המשכתי לנהל את הטיול למרות שהייתי ללא הרכב שלי והמשכנו את הטיול לפי התוכנית. המשכנו אל אתרי מורשת קרב ממלחמת יום הכיפורים אל מול גבול סוריה, קונטרה ועמק הבכא. ביקרנו בהר חרמונית ובאנדרטה ''עוז 77''

לאחר ביקור באתרי המורשת המשכנו בדרכנו אל מאגר עורבים - הבריכה עם הצינור פולט המים החמים ולצערנו הצינור היה סגור והבריכה היתה יבשה ומאכזבת. היה חם והיינו רעבים, עשינו הפסקה בחניון עורבים סמוך למאגר ומשם המשכנו לבריכת אורחה לרחצה, משם אל הר שריר ועין תאופיק וירדנו בדרך נופית מהממת לאנדרטת הטייסים הטורקים.