שטח 4X4 > כתבות > חדשות

משפחת הדאסטרים עומדת להתרחב

דאצ'יה משקיעה עשרות מיליוני דולר בהרחבת כושר הייצור שלה, ובמקביל תרחיב גם את מגוון דגמי הדאסטר

112 מיליון דולר, מתוכם 28 מיליון דולר שמגיעים מממשלת רומניה, זוהי תוכנית ההשקעות של דאצ'יה לשנה הקרובה. בסיומה יגדל כושר הייצור של החברה ב-50 אלף מכוניות כשהיעד הוא לייצר 400 אלף כלי רכב מדי שנה.

וכשמרחיבים את הייצור, מחפשים במקביל גם נישות חדשות וקהלי יעד חדשים. מנכ"ל קבוצת דאצ'יה/רנו ברומניה, כריסטוף דרידי, התראיין באחרונה לעיתון רומני ואמר בין היתר כי אחת האפשרויות הריאליות ביותר עבורם היא ל"הוסיף בני משפחה לדאסטר, שנמכר יפה ב-44 מדינות ברחבי העולם, והוא ה-SUV הנמכר ביותר באירופה". גם בארץ יש לדאסטר קהל נאמן, שלא חושש לקחת אותו לשטח (למבחן עבירות לדאסטר).

הדאסטר העכשווי. יגיע בעתיד בגרסאות נוספות

דרידי לא מסר יותר מדי פרטים, אבל ידוע כי אחת האופציות שעל השולחן היא גרסת טנדר, שהרחשים סביבה נמשכים כבר די הרבה זמן (ראו בקישור הזה). אופציה אחרת, ברוח התקופה, היא גרסה כל-חשמלית שתוכל לעמוד בתקני זיהום האוויר ההולכים ומחמירים ועדיין תהיה זולה יחסית באחזקה. שמועה אחרת, על גרסת דאסטר מאורכת עם שבעה מושבים, הוכחשה נמרצות על ידי מנהלי החברה, בטענה כי גרסה כזו תהיה יקרה מדי, בניגוד לאסטרטגיה של דאצ'יה למצב עצמה כחברה עם מחירים המתאימים לכל כיס.

אפשרות אחרת העומדת בפני דאצ'יה היא ל"אמץ" דגמי קרוס-אובר של רנו המיוצרים ונמכרים במדינות ספציפיות, כמו הרנו ארקנה (Arkana) הנמכר רק ברוסיה, או הטריבר (Triber) שמככב בהודו. כלים אלה יצטרכו לעבור כמובן מקצי שדרוגים, כדי לעמוד בתקינה האירופאית המחמירה.

הטריבר. כרגע רק בהודו