שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

על קו הזינוק: ראלי דרך המשי 2019

5000 ק"מ של אתגרים עומדים בפני המשתתפים, שזינקו אתמול לדרך. ויש לנו גם צוות ישראלי: משאית מס' 310 של אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר

בשנה שעברה פרסמנו סוג של הספד על ראלי דרך המשי, משום שהיה נראה לנו שהוא "מאבד גובה" ולא מצליח להוות תחרות של ממש לדקאר (קישור לכתבה). אז כתבנו, ומסתבר ככל הנראה שטעינו. הראלי של השנה, שהוזנק אתמול לדרכו, הוא שוב ראלי חוצה מדינות, עם התחלה ברוסיה, מעבר דרך מונגוליה וסיום בסין. 5000 ק"מ בסך הכל, כמחצית מהם בקטעים מדודים.

והשנה יש חידוש נוסף: זאת הפעם הראשונה שהתחרות נפתחה גם לאופנועים, מה שהגדיל משמעותית את מספר המתחרים. כל הקבוצות הגדולות יהיו שם, עם מיטב הרוכבים: ק.ט.מ עם סאם סנדרלנד, הונדה עם קווין בנבידאס וחואן ברדה, ימאהה עם אדריאן ואן-בוורן והסקוורנה עם אנדרו שורט ומקס האנט. גם לאיה סאנז תהיה שם, עם אופנוע של ק.ט.מ כמובן ושאיפות להיות האשה המהירה ביותר מול שתי המתחרות הנוספות, אנסטסיה ניפונטובה מרוסיה וגבריאלה נובוטנה מצ'כיה. רפאל סוניק הוא הרוכב הבולט ביותר בקבוצת הטרקטורונים.

כך זה נראה בשנה שעברה (התמונות מהאתר הרשימי של הראלי)

במכוניות, התחרות נראית פחות דרמטית. מהקבוצות המובילות, רק טויוטה משתתפת, עם נאסר אל-עטייה, יאזיד אל-רזי ואריק ואן-לון. תהיה גם פיג'ו 3008 אחת, של קבוצה פרטית, נהוגה בידי ברייס מנזיאס. באופן טבעי, יש הרבה משתתפים פרטיים מרוסיה ומסין וגם קבוצה של שתי מכוניות מתוצרת גאז המתחרות בקטגוריית T1.

במשאיות, קאמאז שולחת לא פחות מארבעה כלי רכב, עם נבחרת הנהגים שלה: קרגינוב, מרדיב, שיבלוב וקופריאנוב. מולם יתייצבו קבוצת מאז הבולגרית עם שתי משאיות וקבוצת הינו שגם לה שתי משאיות, ומרטן ואן-דן-ברינק מקבוצת מאמוט עם משאית רנו.

ובקטגוריה הזו, יש לנו נציגות ישראלית: משאית מס' 310 הנהוגה בידי אביב קדשאי, עם הנווט יזהר ערמוני והמכונאי מעוז וילדר. נמשיך לעקוב אחריהם ולהחזיק להם אצבעות.