שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

השקת ראם 2019 RAM בישראל

ראם השיקה בארץ את הדגמים החדשים של הטנדר המצליח שלה ואנו נקראנו להדריך את ההשקה בשטח לעובדי היבואן. ה- RAM החדש משווק בשני דגמים 3500 - ביג הורן, 2500- לראמי, לראמי גולד ולימיטד. מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט, מעודכן במראה חדש עם תא נוסעים עדכני, בעל יכולות גבוהות יותר של העמסה וגרירה ובעל יכולות נסיעה טובות בשטח
על ההפקה המושקעת: מירית צ'רנילוב

image

הדבר ראשון שתפס את תשומת ליבי כשקיבלתי את ה"ראם שלי" - 2500 לראמי יפה וגדול, הייתה הישיבה הגבוהה והנגישות הקלה והפשוטה לכל האלמנטים הדיגיטליים של הרכב. דבר שני - ניכר שהרכב נבנה מחומרים איכותיים יותר מבעבר וכי תמה התקופה של ''פלסטיק זול''. הראם החדש בעל בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מספר אפשרויות לקבוע את המרחק שהרכב שומר מהרכב לפנים, והתראת שטחים מתים להשלמת חבילת הבטיחות האקטיבית.
הראם מרגיש קל יותר הודות למכסה מנוע מאלומיניום ושימוש בחומרים קלים במערכת ההנעה ואולי בגלל זה החבר'ה אומרים שמרגיש להם שהרכב טס...
כל זה "מאוד נחמד" אבל אני כבר חייב לקחת אותו לשטח לראות אם השינוי מקפיצי העלים לקפיצי הסליל מוכיח את עצמו ובכלל החיה הזאת צועקת "שלח אותי קדימה, אני יכולה להכל".

image

יצאתי ממיני ישראל לכיוון טל שחר. כבר בדרך הקצרה הרגשתי שמשום מה אין רעש ברכב, המנוע המפלצתי הזה-6700 והרעש בפנים שקט "כמו בפרייבט". הגיר עובד בצורה מושלמת, החלפת ההילוכים נעימה ולא מורגשת. אני שם פעמי ישר אל השטח הפתוח והמשופע. כבר ביציאה מהישוב אל תוך דרך הכורכר עם הבורות בין שדות התירס לשדות החמניות ומטעי הכרמים הרכב מרחף בצורה מדהימה, ללא ספק הסלילים עושים את שלהם ואני נוסע בקצב מהיר בשדות תוך כדי שאני עובר בשלוליות בוץ שנוצרו מפיצוצי צנרת בעת ההשקייה של השדות והראם - הוא בכלל לא מרגיש את זה.
אז נסיעה מהירה בשבילים ובבורות זה נחמד אבל איך הרכב עוצר בבלימת חירום? את זה הייתי חייב לבדוק! בבלימה חזקה בסביבות ה-80 קמ"ש הרכב מרגיש יציב וממש לא מתרגש מבלימה תוך כדי סיבוב ונעמד ישר מול הציר כאילו מוכן לצאת מחדש ובכל הכוח.
תוך כדי הפיתולים בשטח אני שם לב שמערכת ההיגוי מדויקת ועושה בדיוק מה שאני דורש ממנה. עכשיו נותר לי למצוא עלייה טובה עם קצת מדרגות ולראות איך מרגיש לי הראם ב-Low. דווקא כאן כשהייתי צריך להשתמש בהילוכים בצורה ידנית פחות אהבתי את המיקום החדש על ההגה והיה לי נוח יותר בדגם הקודם.
התחלתי את העלייה והרכב פשוט אדיש לחלוטין - עובר את המדרגה באותו הקצב, בכלל לא מרגישים שהרכב כלל לא עמוס מאחורה, הכל עובד פיקס.

image

בראש העלייה יש מעט מקום להסתובב אבל גם כאן מערכת המצלמות נותנת מענה פנטסטי עם מצלמה קידמית שאפשר להפעיל תוך כדי הנסיעה בשביל לראות כפל קרקע.
המצלמה עזרה לי מאוד גם במדרגות. מאוד פשוט וקל לראות כל מכשול וכך גם בנסיעה לאחור ברוורס קטן.
הייתי חייב לרדת בעליה בה עליתי, למרות שהיתה לי אפשרות לרדת ללא רוורסים מירידה אחרת שהיתה קלה יותר, אבל למה להקל על מה שקל לרכב ממילא? בירידה ירדתי בהילוך ראשון, למרות השיפוע החד הרכב לא עבר את ה-8 קמ''ש, הראשון מחזיק את הרכב ולא נותן לו להיזרק, הכל מרגיש במקום ובצורה מושלמת.
בדרכי חזרה להתחיל בסבבי הנהיגה של החבר'ה בדקתי את מערכת האגזוז בריקס שבה ישנם שני מצבים- האחד (אור כתום) מתחיל לפעול מייד מרגע הרמת הרגל מהגז והשני (נדלק בירוק על לוח המכוונים) נכנס לפעולה בצורה אוטומטית רק כאשר אני לוחץ על דוושת הבלם, הכל פשוט ומדוייק להפליא.

image

יצאנו לדרך בשלושה דגמים: דגם Big Horn, דגם ה- Laramie והדגם המפואר ה- Limited בשיירה אחת לתת לחבר'ה לחוות את השטח. כולם נהגו - אחד אחד ולא ויתרו על מעבר בין הדגמים. את המקטע של מעברי הסלעים עשינו פעמיים ואכזבה נרשמה כאשר לא היה לנו מספיק זמן לעלות את העלייה הכיפית שבסופו של דבר היתה שמורה רק לי.

בסיכומו של יום היה לי יום לא פחות מאגדה, רכב שגורם לנהג להנאה צרופה, ולא פחות חשוב - החבר'ה של המותג פשוט מרגישים כמשפחה ומהמעט ניסיון שיש לי לא פחות חשוב מטיב הרכב חשוב מאוד מי האנשים שיטפלו בך וברכב כשתצטרך אותם.

נתראה בשטח,

נמרוד.

לקריאה נוספת ופרטים טכניים על הראם החדש:
הסדרה החדשה של ראם RAM בישראל - יבואנית ראם הודיעה על תחילת שיווק הדגם החדש של RAM בישראל במגוון גרסאות וב-3 רמות גימור, ועם אחריות מלאה ל – 3 שנים

image

imageimageimageimageimageimage

וגם:
החל שיווק הדגם המוביל של ראם: הפול סייז RAM 2500 - יבואן ראם בישראל החל שיווק הדגם החדש בשלוש רמות גימור שונות - SLT 4x4 , LARAMIE 4x4 , LIMITED 4x4

imageimageimageimageimageimage

image

מבחן השוואתי:
XXXL - פורד F-350 מול ראם 3500 מול שברולט סילברדו 2500
הטנדרים האמריקאים הם (גם) כלי עבודה הזוכים להטבות מס מלאות, אבל ממלאים תפקיד של מכונית נוסעים ומפגינים נוכחות ורושם מלוא כל הארץ. לקחנו F-350 חדש, סילברדו מחודש, וצירפנו את הראם הוותיק למבחן עתיר כרום

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אבי

17 ביולי 2019 ב 19:45

נראה שחשבו פה על הכל ושמו לא מעט דגש על בטיחות. גם בלימה אוטונומית וגם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שעוזרת לשמור מרחק מהרכב מלפנים ומתריאה מפני שטחים מתים. תענוג

2

אורח/ת - אוהד

18 ביולי 2019 ב 19:23

חיית שטח אמיתית בעבודה יודע להעמיס איתו פשוט הכול...

3

Ogash Ofer

02 באוגוסט 2019 ב 18:42

היבואן מדווח כי:
ביום מכירות מיוחד שקיימה השבוע החטיבה העסקית של סמל"ת (היבואן) נמכרו 120 ראם חדשים וזאת במסגרת תהליך ההשקה של ה- RAM החדש.