שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - לקוחות סוזוקי

בהדרכת נהיגת השטח שהתקיימה ביום שישי ה-14/06/19 ניתנה לנו עוד פעם ההזדמנות ליהנות מהדור החדש של רכב השטח המוחצן של סוזוקי
הדריכו: עדי וייזל וחיים זרזר

סוזוקי ג'ימיני החדש הגיע לארץ לפני כמה חודשים, אך נדמה כי תקופת הצינון לא הרגיעה במעט את העניין הרב שיוצר סביבו רכב שטח מוחצן זה. האמת שכבר עם הגעתו, כאשר אנו באתר השטח היינו בין הראשונים לנהוג בו על הכביש והשטח הציבורי, לא הפסקנו להתפעל מכמות המבטים שסחט הג'ימני הקטן. עכשיו דמיינו לכם את יום שישי בבוקר קיצי ביער בן שמן, העמוס לעייפה אוהבי שטח מכל המינים והסוגים, ותבינו איך זה להוביל קבוצה של בעלי כלי רכב שכאלו.
בחלק העיוני הפותח את היום, לא הפסיקו אנשים לעצור ליד החנייה העמוסה בכשישה עשר ג'ימינאים עם צבעים צעקניים ובוהקים. והאמת, על אף שזה מעט מפריע למהלך התקין של השיעור, אי אפשר שלא לחייך ככה בעדינות מתחת לשפם כל פעם שזה קורה.

לאחר חלק זה ולאחר שנהנו מהכיבוד שנפרש לכבוד המשתתפים בהדרכה, יצאנו לתקל אתגרי עבירות שונים. רק שעם הג'ימיני זה כל כך קל ומהיר, שהספקנו הרבה יותר ממה שבדרך כלל מספיקים בהדרכות דומות. עם זאת כל רכב שטח, עביר ככל שיהיה, זקוק ליד מנחה טובה ומבינה של בן האנוש שיושב מאחורי ההגה, וכאן אנו, עדי וייזל ואנוכי, ניסינו לתת הטוב ביותר שיש לנו להציע. מה שאומר : סתכל לאן אתה רוצה להגיע, תפוס את ההגה ותן גז, את השאר האוטו יעשה בעצמו....
אה כן, כמעט שכחנו כי היה גם גראנד ויטארה אחד שהראה כי פעם לסוזוקי לא היה רק כלי שטח רציני אחד. וחבל שהוא כבר לא נמצא בהיצע.

תודה לכל המשתתפים, ושניפגש בשטח.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן