טיול רטוב של מועדון סוזוקי למעיינות משפלת ירושלים ועד מדבר יהודה

מועדון סוזוקי יצא למסלול טיול מרתק שכולל שבילים ארוכים, נופים מרהיבים, תצפיות עוצרות נשימה ושלושה תאי שטח שונים לחלוטין האחד מן השני

המסלול שתכננתי לטיול מועדון סוזוקי בוצע באתר לראשונה לפני כ-5 שנים.
מדובר במסלול מיוחד המאגד שלושה תאי שטח שונים לחלוטין, עם נופים משתנים, שבילים ארוכים, חלקם פתוחים וחלקם סבוכים זרועי אבנים ומעיינות, מעט כבישים (חציית ירושלים) ומסתיים במדבר יהודה המדהים והפראי.

בשבת חמימה התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ כ-12 רכבי סוזוקי למושב מסילת ציון. לתדהמתי הרבה כולם הגיעו בזמן כך שיכלנו מיד לתהחיל בתדריך הבוקר ולצאת לדרך... יום עמוס לפנינו ובו נעבור קצת מעל 75 ק"מ, 4 בריכות ושלושה תאי שטח שונים ומדהימים ביופים.

אחרי שהסברתי על מסלול היום, העברתי תדריך בטיחות לנהיגה וחילקתי מכשירי קשר לכלל הרכבים, יצאנו לדרך.

חציית כביש 38 בגשר שיוצא ממסילת ציון מזרחה ומיד נכנסנו לשטח. התחלנו טיפוס ביער הקדושים – יער שניטע על ידי קק"ל להנצחת מליון וחצי ילדים שנספו במהלך השואה. ביער נטועים 6 מליון עצים לזכר קרבנות השואה והיער נטוע על שתי גדותיו של נחל כסלון המדהים.

באמצע דרך נוף נחל כסלון גלשנו דרומה וירדנו בחדות לנחל כסלון. בהגעה למטה חצינו את הנחל ונסענו מעט דרומה על הגדה הדרומית שלו עד שהגענו למעלה הקדושים – מעלה תלול ומפותל שהוביל אותנו אל חניון עין כסלון. בתכנון המקורי היינו אמורים לחנות שם וללכת מעט ברגל לעין כסלון לטבילת בוקר ראשונה, אך לצערי הבריכה חציה ריק ממים ולכן המשכנו בשביל ועצרנו בדרך המובילה לעינות בוקר.

חנינו על שביל הכורכר, וירדנו ברגל דרך החורש המשגע בהליכה של כ-5 דקות והגענו לעינות בוקר.

עינות בוקר הנו מעין שכבה ששופץ בשנת 2004 ונבנתה בו בריכה בגודל של 1.5 על 2.5 מטר ובעומק של 1 מטר. מים קרירים ונעימים שזורמים כל העת, סביבת המעין מוצלת ונושבת בה רוח נעימה – מקום מושלם לפיקניק ומנוחה.

לאחר שהתפנקנו בקפה שחור טעים עלינו חזרה לרכבים והמשכנו בדרכנו למעין הבא.

המשכנו על דרך הנוף ולפני הישוב גבעת יערים ירדנו שוב לנחל כסלון והמשכנו על בסיס הנחל עד שהגענו לעין אל עמור (עין לימון) – מעין שכבה הנובע מהמערה הצמודה, נכנסנו פנימה וראינו את מקום זרימת המים מהסלע, משם זורמים המים בנקבה באורך של כ-15 מטר ונשפכים אל בריכה בגודל 2.5 על 2.5 מטר.

לאחר ביקור בבריכה הגיע הזמן להשביע את רעבוננו, עצרנו מתחת לעצים שמתחת למעין, נפתחו שולחנות וכסאות ויצאו מעדני הבוקר של המטיילים.

אחרי ההפסקה נפרדנו מנחל כסלון ומתא השטח הראשון שלנו, עלינו בשביל לכיוון קיבוץ צובה, פנינו מזרחה, חצינו את רכס מבשרת ציון וירדנו לעבר תא השטח השני שלנו בקעת בית זית. נסענו ליד סכר בית זית היבש וחצינו את הבקעה לכיוון מוצא.

חצינו את כביש 1 מתחתיו ונכנסנו לעמק הארזים שבו נמצא אחד מיובליו של נחל שורק היורד מכיוון מוצא. העמר מתפרס באזור הכניסה המערבית לירושלים והוא נתחם על ידי מבשרת ציון, שכונת רמות והכפר הערבי הנטוש ליפתא.

סיימנו את עמק הארזים ונכנסנו לעין ליפתא – בשל חסימות ועבודות הגענו למעין מכיוון דרום. ירידה קצרה אך חדה מאוד והגענו לבריכה, צמוד לבריכה קיימת עוד נקבה יפה וארוכה אשר מגיעה אל מקור זרימת המים.

מעין ליפתא התארגנו בשיירה צמודה, נכנסנו לירושלים וחצינו אותה דרך הגבעה הצרפתית וגלשנו לכיוון כפר אדומים.

בתחנת הדלק של כפר אדומים נכנסו לשטח, מיד עצרנו, שילבנו להילוך כוח והתחלנו לטפס עליות בזוויות נחמדות שהעלו את קצב פעימות הלב של המשתתפים.

לאחר שעלינו לגובה ההר, התגלה לנו מדבר יהודה במלוא הדרו – תא השטח השלישי והמהמם – מולנו – יש משהו בצהוב הזה, בשקט הזה, בשטח הבתולי הזה, בעוצמתו האמיתית של הטבע שמרחיב את הלב ופותח את העיינים לצלם לזיכרון הפנימי שלנו בראש עוד ועוד תמונות.

בדרך עצרנו לתקן 2 פאנצ'רים שנגרמו עקב מפגש לא זהיר של שני גלגלים עם סלע חד.

בסיום הדרך הגענו וגלשנו לעבר ואדי קלט. חנינו את הרכבים מתחת לשורת מערות בנויות בסלע ועלינו ברגל לעבר אמת המים והבריכה הבנויה.

שם עצרנו לרחוץ ולאכול את ארוחת הצהריים שלנו.

בסיום עלינו שוב חזרה למעלה עד מצפה יריחו ונפרדנו לשלום – איש איש לדרכו.

תודה לכל המשתתפים על טיול מהנה, הייתם קבוצה איכותית סקרנית ואוהבת טבע דבר שתרם רבות לטיול.