שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מתחרה חדש בדקאר הקרוב: פרננדו אלונסו

לאחר הפרישה מהפורמולה 1, הספרדי בן ה-37 מחפש לעצמו אתגרים חדשים והוא מצא אותם בראלי המפרך בו יתחרה כנהג בקבוצת טויוטה

השמועות על השתתפות צפויה של פרננדו אלונסו בראלי דקאר הקרוב, שייערך בתחילת 2020 בערב הסעודית, מתרוצצות בשטח מזה זמן. השמועות התחזקו בחודש מרץ האחרון, בו הגיע אלונסו לדרום אפריקה לסיבוב היכרות מתוקשר עם טנדר הטויוטה של קבוצת Gazoo, כשה"מנטור" שלצידו הוא ג'יניאל דה-וילייה, זוכה הדקאר של שנת 2009. השבוע הפכו השמועות לוודאות, לאחר שאלונסו הודיע כי הוא אכן יתחרה בראלי, כאחד מנהגי קבוצת טויוטה.

אלונסו מרחף בדיונות של מדבר קלהארי עם הטויוטה Gazoo

במקביל, הודיע אלונסו בן ה-37 על פרישה מוחלטת מתחרויות הפורמולה 1, בהן זכה בעבר בשתי אליפויות. מלבד הדקאר, בתוכניות שלו להמשיך ולהשתתף בסבב מרוצי הסיבולת (WEC) עם קבוצת טויוטה, כשבכוונתו להתחרות בשנה הבאה גם במירוצי האינדי עם קבוצת מקלארן.

אלונסו אינו הראשון שעשה את המעבר מפורמולה 1 לדקאר, קדמו לו נהגים כמו ג'קי איקס וז'אן-לואי שלסר, אבל בסך הכל מעט מאוד עשו מעבר שכזה. מעבר יותר אופייני הוא של אלופי WRC, אותו עשו לא מעט נהגים שחלקם גם זכו בראלי, כמו ארי ואטאנן, ברונו סאבי, קרלוס סאיינז וסבסטיאן לואב. מעבר טבעי נוסף הוא של מתחרים שהתחילו את הקריירה על אופנועים ובשלב מסוים עברו למכוניות, כשהדוגמה הבולטת ביותר הוא כמובן סטפן פטרהנסל.