מסע מדברי לילי בצפון מדבר יהודה

הקיץ החם מכה חזק השנה ואם חם זה לא אומר שלא מטיילים, זה אומר שמטיילים בלילה.
יצאנו לטיול לילי במסלול שכולל נהיגה טכנית, נוף מדברי לילי, מדורה וחברים

מרגע שפרסמתי את הטיול רשימת המטיילים התמלאה במלואה במהירות רבה.
(סליחה בפני מי שלא הצליח להספיק להירשם, מוזמנים לטיול הבא).

imageimageimage

נפגשנו בשעה 23:00 בשטח קטן ליד תחנת הדלק. בחבורה שלנו 15 ג'יפים קשוחים וגיבורים.
התכנסנו כולם לתדריך שכמובן כולל תדריך מיוחד להתנהלות בלילה ויצאנו לדרך לכיוון נחל אוג. כשתכננתי את הטיול תאמתי עם הפקח המקומי וקיבלתי אישור חד פעמי לעבור את שמורת נחל אוג או יותר נכון השמורה המועמדת להיות שמורת טבע בלילה.

נכנסנו אל השטח והתחלנו את הירידה אל הנחל, החבר'ה ירדו את המדרגה לפני החצייה במיומנות ומיד טיפסו את המעלה הקטן מהנחל ללא עיקובים מיוחדים. המשכנו דרומה לכיוון הסכין הצפונית כאשר אנחנו ערניים לקרקע המחורצת ולנפילות הקרקע שיש בצידי הציר שלנו.

בצאתנו מהשמורה צריך למצוא את הנחל שבו אנו פונים דרומה לכיוון הסכין הצפונית של ג'אבל חרמון. את הנחל לא פשוט למצוא בגלל הצמחיה הסבוכה שמכסה אותו ומיעוט הרכבים שעוברים במסלול זה.

imageimageimage

אחרי מעבר מפוטל אל תוך הנחל התחלנו בנסיעה מערבה לכיוון הסכין עד שממש נעמדנו בתחילת המעלה. כינוס קצר של הנהגים והסבר על התזמון של כל רכב בעלייה ותוך זמן קצר כולם התגברו על הבורות והפודרה שכיסתה את המעלה והגיעו מעלה אל הג'אבל. בשעה 2 לפנות בוקר כולם כבר על הג'אבל.

תחילה תוך כדי נסיעה עברנו על התצפית הצפונית אשר ממנה אפשר לראות ממזרח את השחור שמשאיר ים המלח כאשר קבוצת אורות קטנה יחסית מראה לנו את מיקום החופים אשר על שפת הים וקבוצה קצת גדולה יותר את המיקום של קיבוץ אלמוג, ובכיוון צפון האורות של העיר יריחו. מהתצפית הצפונית המשכנו צפונה עד לתצפית הצפונית של הג'אבל שם גם יש משטח גדול והמסיבה התחילה... החבר'ה הורידו עצים והדליקו מדורה כשבמקביל גם המנגלים נדלקו. החבר'ה התכוננו כנראה לארוחה מפסקת לפי כמות הבשר. תוך כדי הגזיות שורקות עם קפה ותה והכי חשוב האקורדיון של אריק ברקע כשאורה מזמרת בנעימות...

imageimageimageimageimageimage

בעודי מתחיל להכין את הג'יפ לנסיעה בסביבות השעה 4 בבוקר מגיעה אלי החברה הטובה שלי רותם עם ''צפרדי'' ביד, רותם כבר בת 5 וטיילת וותיקה ביותר ''נמרוד בוא מהר, אני לא יכולה להגיד לך למה'', נתנה לי יד והלכנו לכיוון המנגל ושם חיכתה לי הפתעה שעשו לי החבר'ה לכבוד יום הולדתי וככה תוך שבוע זו חגיגת יום ההולדת השנייה שעשו לי בהרים. אז באמת המון תודה לכולם ולליאור האיש שמאחורי המבצע החשאי הזה. היה מפתיעה וכייף גדול.

imageimageimage

בשעה 04:30 התחלנו לרדת דרך הסכין הדרומית שמצבה היה קצת קשה יותר, לאט לאט כל החברה ירדו את הסכין והמשכנו לכיוון הכביש של בקעת הורקנייה.

השמש התחילה לעלות ואנחנו בדרכינו לדיר מרסבא, תצפית קצרה מלווה בהפתעה כשיצאו מאחד החדרים כ-10 נזירים ואיש חשוד בחליפה, לא רוצה לערב אתכם בקונספירציות שהרצנו שם, בכל זאת אנשים לא ישנו כל הלילה...
פיני הכין לכולנו כוס קפה להגברת הערנות ויצאנו שוב לדרך לכיוון היציאה שלנו לאזור התעשיה של מישור אדומים. ביציאה החבר'ה כבר נראו די מותשים וכשהעליתי את הרעיון להמשיך לטבילה באמת המים שליד עין קלת נשארו איתי רק שלושה ג'יפים אמיצים... נפרדנו לשלום מרוב הקבוצה והחבר'ה היו עייפים אך מאוד מרוצים או איך שאומרים אצלי בבית ''stanci ma contenti''.

imageimageimageimageimageimage

המשכנו לטבילה שלנו באמת המים. היו מים מדהימים אך לפי דיווח מהצלמת שלנו - אורית שהותקפה באכזריות ע''י צפרדע - המים הריחו לא משהו...

ישבנו שעה ארוכה מתחת לעץ על שפת האמה עם הרגליים במים, מדברים וצוחקים עם קצת קושי לעזוב את המקום הקסום הזה.
תם ונשלם עוד מסע לילה מאתגר נתראה במסעות הבאים...

imageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage