שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם הלנד רובר הבא יהיה בעצם ב.מ.וו?

בקונצרן טאטא, המחזיק בבעלות על לנד רובר, שוקלים שיתוף פעולה עם החברה הגרמנית לייצור דגמי פנאי חדשים: לנד-ב.מ.וו

עלויות הפיתוח של דגמים חדשים נוסקות בשנים האחרונות לגבהים דלילי מימון, ושיתופי הפעולה בין יצרניות הרכב השונות הולכים ומתרחבים במטרה לחסוך בעלויות אלו. מאיץ חזק לשיתופים הוא כל נושא הרכב האוטונומי, שמתגלה כמסובך וכיקר הרבה יותר ממה שציפו, ומכניס את היצרניות להוצאות כבדות. גם תהליך החישמול המסיבי שעובר עולם הרכב גוזל כספים רבים. הכניסו למשוואה גם את הירידה במכירות של קטגוריות מסוימות, כמו רכבי נוסעים, ותבינו מדוע כולם מחפשים להתחבר עם כולם.

שיתוף פעולה שעומד כרגע על הפרק הוא בין חברת ב.מ.וו לטאטא, שמחזיקה בבעלות גם על יגואר ולנד רובר. בדומה למגמה העולמית, מכירות רכבי הפנאי של שני המותגים שבבעלות החברה ההודית מתחזקות על חשבון דגמי הנוסעים של יגואר, ובטאטא הגיעו למסקנה המתבקשת שכדאי להגדיל את היצע רכבי הפנאי. ומה עושים כשהוצאות הפיתוח של דגמים חדשים "כבדות" מדי? נכון, בודקים אופציות לשיתופי פעולה. והכי פשוט ונוח זה לפנות לחברה שכבר קיימים איתה יחסי עבודה, כמו ב.מ.וו, שמשתפת פעולה עם טאטא בפיתוח תחום ההנעה החשמלית.

פלטפורמת ה-FAAR. ייתכן שתמצאו אותה בעתיד בלנד רובר שלכם

האופציה שנבדקת כעת היא להשתמש בפלטפורמת ה-FAAR המודולרית של ב.מ.וו כבסיס לדגמי קרוס-אובר חדשים מבית לנד רובר ויגואר, ובעתיד הקרוב גם כבסיס לדורות חדשים של דגמים קיימים דוגמת הריינג' רובר איווק והדיסקברי ספורט. ועם כבר פלטפורמה משותפת, אז למה לא מנועים משותפים? גם האופציה הזו נשקלת.

ב.מ.וו החזיקה בסוף המאה הקודמת בבעלות על יגואר ולנד רובר, אותן רכשה כחלק מ"מכירת החיסול" של תעשיית הרכב הבריטית (והיא מחזיקה עדיין במותגים מיני ורולס רויס שהיו חלק מאותה עסקה). כמה שנים לאחר מכן מכרה את ה"חבילה" לפורד, שבתורה העבירה את הבעלות לטאטא.

בשוק של היום, נמכרים יותר ויותר דגמים זהים לחלוטין מהבחינה המכנית, ולעתים אפילו זהים מבחינה חיצונית, תחת שמות מותגים שונים. האם בעתיד אנו צפויים להאחדה מוחלטת של התחום, דגם עולמי אחד בכל סיגמנט? מחשבה מפחידה לאוהבי המכוניות...