שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #58

דאצ'יה מחשמלת את הדאסטר, קיה מציגה רכב פנאי חדש-ישן, והדיפנדר החדש יוצג בתחילת החודש הבא

חברת דאצי'ה היא בין הבודדות בעולם שטרם נכנסה לתחום כלי הרכב ההיברידיים ו/או החשמליים, אבל נראה כי לא תוכל להמשיך והתחמק מלעשות זאת. תקנות זיהום האוויר, ההולכות ומחמירות בכל העולם, ייאלצו אותה בסופו של דבר ללכת בכיוון הזה. ההימנעות מהכניסה לתחום עד כה נבעה בעיקר משיקולים כלכליים: כלי רכב היברידיים או חשמליים יקרים יותר לייצור מכאלה עם הנעה רגילה, ובדאצ'יה השתדלו תמיד לשמור על מחיר מכירה נמוך...

הדגם הראשון שעל הפרק יהיה ככל הנראה הדאסטר, שדגם חשמלי ניסויי שלו כבר צולם באירופה. מדובר אמנם ככל הנראה בדגם שמיועד למרוצי מכוניות חשמליות, אבל הוא מתווה את הכיוון. בתחום הזה דאצ'יה יכולה להישען על הניסיון שנרכש בחברת האם שלה, ניסאן-רנו, כפי שהיא עושה במרבית הדגמים שלה.

הדאסטר החשמלי כפי שצולם בעת ניסוי שטח

דגם חדש-ישן לקיה

לאחרונה הושק בקוריאה, לשוק המקומי בלבד בשלב זה, רכב פנאי של קיה הנקרא "מואב" (Mohave). אך האם מדובר בדגם חדש? לא כל כך בטוח. קיה שיווקה בארה"ב, בעשור הקודם, דגם גדול של רכב פנאי שנקרא בורנגו, שלא זכה להצלחה גדולה והייצור שלו הופסק ב-2009. הדגם החדש, כך נראה, הוא פשוט מתיחת פנים של הבורנגו. על פי הפרסומים, המואב יצויד במנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שיספק כ-260 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות והנעה בכל הגלגלים. באופן, מפתיע, הסמליל של קיה לא מופיע כלל על הרכב, ולא רואים שום אזכור חיצוני לזהות היצרנית.

המואב, בלי שום אזכור חיצוני לקיה

הדיפנדר החדש מגיע

אחרי חיכיון ממושך, ממושך מאוד אפילו, הדיפנדר החדש צפוי לערוך הופעה רשמית ראשונה בתערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח בתחילת החודש הקרוב. לאחריה, נוכל לענות על השאלה הכל כך מסקרנת: האם נקבל רכב קשוח עם יכולות שטח גבוהות דוגמת הדיפנדר הישן או שאנחנו צפויים לקבל מחשב ממונע גדוש-חיישנים ואלקטרוניקה? דומני שהתשובה ברורה, אבל נשמח להתבדות.

הדיפנדר החדש. רכב גיבור או גיק מחשבים?