כביש / ספורט > כתבות

אגדה למכירה: המוסטנג מהסרט בוליט

רוצים להיות הבעלים של אחת המכוניות האייקוניות ביותר שכיכבה בסרטים? הפורד מוסטנג GT 390 Fastback המקורית שבה נהג סטיב מקווין בסרט הקאלט תצא למכירה פומבית בחודש ינואר הקרוב. תכינו את המיליונים, והרבה, בדולרים

עשר דקות וקצת של מרדף מכוניות, מלווה תחילה במוסיקה שנפסקת בשלב מסוים ולאחריה שומעים רק את נהמות המנועים והחלפות ההילוכים, שמסתיים בהתרסקות המכונית של הרעים לתוך תחנת דלק. התפוצצות, אש ותימרות עשן, הגיבור שיושב במכוניתו מביט בלהבות במשך כמה שניות ואז מפליג לדרכו.

זאת התמצית של אחד ממרדפי המכוניות הקולנועיים הידועים ביותר, שרבים מדרגים אותו כטוב ביותר שנעשה עד היום בסרטים (ראו בסרטון המצורף למטה). מדובר כמובן בסרט בוליט (Bullitt) משנת 1968, בו מגלם סטיב מקווין את דמותו של בלש במשטרת סן פרנסיסקו. מבלי להיכנס לעומק העלילה, בשלב מסוים נשלחים שני מתנקשים להרוג אותו. הם עוקבים אחריו ובשלב מסוים הוא מזהה אותם ובתרגיל קטן הופך מנרדף לרודף עד לסופם המר.

מקווין הקשוח שבצעירותו שרת במארינס, השתתף במרוצי מכוניות ואופנועים להנאתו בחייו הפרטיים. במרבית סצנת המרדף, הוא זה שנהג בפורד מוסטנג GT 390 Fastback בצבע ירוק-אפור שהוכנה במיוחד עבור הסרט. בקטעים המסוכנים יותר, החליף אותו באד אקינס (Bud Ekins), שביצע גם את הקפיצה המפורסמת עם אופנוע מעל גדרות התיל בסרט ה"בריחה הגדולה", שגם בו כיכב מקווין. מנוע המוסטנג, V8 בנפח 6400 סמ"ק עם 325 כ"ס נותר ללא שינוי כמו גם תיבת ההילוכים הידנית, אבל מערכת המתלים שופרה וחוזקה כדי לעמוד בקפיצות הרבות במהלך המרדף שרובו מתרחש ברחובות סן פרנסיסקו.

הרעים היו אמורים לנהוג בפורד גלקסי, אבל היא התגלתה כחלשה מדי. המכונית שנבחרה בסוף היתה דודג צ'ארג'ר 440 Magnum R/T שגם בה המנוע – V8 בנפח 7200 סמ"ק ו-375 כ"ס – נותר ללא שינוי, כמו גם תיבת ההילוכים הידנית, וגם כאן מערכת המתלים שודרגה וחוזקה. למרות שהבמאי ביקש להגביל את המהירות בזמן המרדף ל-110-120 קמ"ש, היו קטעים בהם הגיעו המכוניות ל-180 קמ"ש ויותר. במכונית הרעים נהג ביל היקמן (Bill Hickman), שנחשב לנהג הפעלולים הטוב ביותר שהיה בהוליווד, בכל הזמנים. אגב, הצ'ארג'ר היתה מהירה בהרבה מהמוסטנג, והיו קטעים בהם הוא נאלץ להאט כדי שמקווין ישיג אותו...

המוסטנג נמכרה מיד בסיום הסרט לאדם פרטי ואז נעלמה מהרדאר למשך כ-40 שנה. הבעלים הנוכחי ירש את המכונית מאביו ומתכנן לעשות עליה מיליונים. היא תימכר במכירה פומבית בחודש ינואר 2020, ללא מחיר מינימום. לפי ההערכה שנעשתה לפני שנה המוסטנג שווה כ-4 מיליון דולר, אבל הצפי הוא למחיר סופי גבוה בהרבה. תכינו את הארנקים.

סצנת המרדף במלואה