סיכום טיול אתגרי בנחל שילה - 27/09/19

מלבד היותו פורח בחורף, תוואי השטח בנחל שילה שבין ראש העין לנחשונים יכול לשמש כמסלול מעולה לבעלי רכבי שטח שמחפשים אתגרים.
יצאנו לטיול "בוטיק" ביום שישי שלפני חגי תשרי, בתקווה שהקיץ יעזוב אותנו, אבל הוא החליט להישאר.
הפריע? ממש לא

ערך: עמית מור

מצאנו קצת צל תחת אקליפטוס בכניסה לתל אפק שליד קיבוץ גבעת השלושה, הכרנו, שתינו קפה ודיברנו על המסלול. לאחר הורדת לחצים בצמיגים אנו מוכנים ליציאה.

לא לפני שחיכינו שאמא תרנגולת ואפרוחיה יחצו בשלום את הכביש.
יצאנו לדרך - מדרימים על שביל ישראל, כשהבתים של הקיבוץ מימין.

דקות ספורות של נסיעה, עוברים מתחת לכביש 6, צמוד לנחל שילה וכבר מגיעים לעליה שמבקשת יפה לשלב הילוך כוח. יורדים רגלית לחקור את האזור ובהובלתי יוצאים לדרך.

צולחים אותה כשאת הכוח סוגר רנגלר קשוח.
ממשיכים לכיוון "השיפועית" - האמבטיה של נחשונים, מגרש משחקים לאוהבי העליות.

משם יצאנו מזרחה לכיוון הכביש המוביל לכניסה החדשה של הישוב הדתי אלעד ומרגע עזיבת הגדר של היישוב, התחיל להיות מעניין. ירדנו משבילים נוחים לוואדי ומנקודה זו, חלק גדול נעשה בהילוך כוח, להקל על מעבר המכושלים.

לקראת סיום של מעלה נחשונים (בירידה), בחרנו בדרך האתגרית והתגלתה בפנינו מדרגת סלע לא פשוטה, במיוחד לרכבים גדולים.
ירדנו רגלית לבחון את השטח ולעבודות מע"צ קצרות שבזכותן שמרנו על כל הכלים בריאים ושלמים, אך עם חיוך לא קטן על הפנים וכמובן תמונות שימכישו קצת את האתגר.

מורידים דופק ומתחילים הטיפוסים אל נקודת העצירה שלנו - עץ חרוב שנותן אחלה צל להפסקת אוכל וקפה.
חצי שעה של אוכל, שתייה והכרות עמוקה בין החברים. יצאנו להמשך המסלול, השבת בפתח ויש עוד בישולים על הראש!

חזרנו לוואדי, לא לפני שאיתגרנו את עצמנו בעוד טיפוס קשוח לתצפית 360 מעלות יפה על הסביבה.
קצת צילומים בירידה ומתחילים להריח את סוף היום המעייף והמספק.

מקנחים במעלה אלעד - מעלה סלעי שגם כן דורש הילוך כוח וקצת הכוונות והגענו חזרה לגדר של היישוב, לא רחוק מהנקודה שבה ירדנו לנחל שילה.