טיול דאצ'יה דאסטר 4X4 בדרום מדבר יהודה - קבוצה 2

דרום מדבר יהודה מערד למישור עמיעז מתאפיין במורד מתון משרשרת ההרים המקיפה את העיר ערד מדרום (הר קינה הר כיפון הר יהל) אל במת המדבר, כאשר בדרך חוצים את רכס הר קומות המאתגר.
טיול מועדון דאצ'יה - דאסטר 4X4 שיצא לדרך ביום שישי ה-25/10/19 היה אירוע רב משתתפים. סה"כ 21 רכבי דאסטר התקבצו בכניסה לעיר ערד, לפיכך נחלקנו לשתי קבוצות. ביומן זה סיפורה של קבוצה 2

תדריך בוקר

תדריך בוקר כלל:

• "גיבושון" - היכרות בין חברי הקבוצה, נסיון בנהיגה בשטח.
  • המשימה - להינות מנופי ארץ ישראל (במקרה שלנו מדבר יהודה), ללא פגיעה כלשהי ברכבים.
  • משימת משנה - רכישת נסיון וידע נוסף בנהיגת שטח.
  • המסלול - תאור תוואי השטח בו ניסע, ציון אופי השטח הצפוי ומקומות בהם צפויה נהיגה טכנית.
  • סדר היום הצפוי - מתי נוסעים, מתי עוצרים וכו'.
  • נסיעה בשיירה (10 כלי רכב!). קביעת סדר נסיעה בעיקר מי אחרון, (המנוסה ביותר) ומי צמודים למדריך (חסרי הנסיון)
  • בטיחות נהיגה והתנהגות בשטח..
  • חלוקת מכשירי קשר ובדיקת קשר.
התדריך התנהל בניחותא תוך נישנוש בורקסים חמים באדיבות אתר השטח והיבואן של דאצ'יה

יוצאים לדרך - קטע מסלול ראשון - עליה על ציר הגז.

את ציר הגז יירטנו בהר קינה המשקיף אל מסלול הנחיתה שליד העיר ערד. הציר שנפרץ לצורך הנחת ותחזוקת צינור הגז מוביל כללית לכיוון דרום על קווי הגובה של ראשי ההרים הר קינה, הר יהל, הר כיפון שממנו יורדים במורד נוח לעבר בקעה קטנה שבה אפיק נחל תמר.
הדרך קלה והחברים יכולים להינות מהנופים והתצפית שמזמנת נסיעה על קו פרשת המים של הרכסים. אופי השטח צחיח לחלוטין, ללא זכר לצמח ולו אחד. התופעה מעניינת שכן באזור יורדים כ-100 מ"מ גשם בשנה אך הקרקע - אבן גיר קשה שלא ראויה לצמחים להתקיים.

על ציר הגז

סוף השיירה במרחק של חצי ק"מ ויותר

סוף השיירה במרחק של חצי ק

לעבר הר קומות - קטע שני במסלול

לאחר שירדנו ללא אירועים מיוחדים אל נחל תמר, המשכנו בדרך שחלקה אפילו סלול (שביל ישראל) לעבר הר קומות, דרך השטח חצינו את הר קומות המתנשא לגובה של כמעט 1,000 מטר, אך התוואי מזמן מעלה עם מדרגות סלע שצליחת מכשול כזה לא היווה חלק ממשימתנו היום. על כן שמנו פעמינו (וגלגלי הדאסטרים) לעבר נתיב עוקף מעלה שגם הוא מצריך נהיגה טכנית, אך הנהגים בהכוונה צמודה צלחו את המכשולים ללא פגע. בסוף העוקף חזרנו אל השביל המקורי אל פסגת הר קומות (מיד לאחר המעלה שמצפון לדרום). לפי התכנית זה המקום לעצירה ראשונה ארוחת הבראנץ'.

בכניסה לעוקף

לומדים...

צולחים את המכשול וממשיכים למרומי ההר

פריסה ראשונה

כאמור, משצלחנו את מכשולי המעלה להר קומות הגיע עת הפריסה הראשונה לבראנץ'. החברים שלפו את כל הזיווד, וקיבלו גם תוספת נחמדה של דברי מאפה שונים ושתיה קרה (מהמקרר) באדיבות ההנהלה והעובדים.

קפה ומאפה במדבר

עם הפנים דרומה צופים על מפעלי הפוספטים "צפע"

עם הפנים דרומה צופים על מפעלי הפוספטים

חוזרים לציר הגז שעל גדות נחל אשלים הקטע השלישי במסלול

לאחר שירדנו בדרך מתונה מהר קומות המסלול פנה שוב מזרחה הפעם לאורך שביל שטח על תוואי צינור הגז המתנהל על הבמה המדברית של דרום מדבר יהודה לעבר מישור עמיעז שבחתית הקטע הדרומי של מצוק ההעתקים. הדרך נוחה מאוד לנסיעה ושוב אחרי כשעה הגענו אל מעלה עזגד היורד (עולה בכיוון מערב) אל מישור עמיעז שבין מצוק ההעתקים להר סדום. המורד מתפתל, והדרך מתארכת (לפנינו קבוצה א' שמונה 11 רכבים) ולאחר כמחצית שעה נוספת התקבצנו כולנו לפני חציית נחל עמיעז בואכה מישור עמיעז.

במורד מעלה עזגד

במורד מעל עזגד

השיירה ארוכההההה

מתקבצים לסיום המורד

גולת הכותרת - נחל סדום הקטע החמישי והאחרון במסלול

בגלל שעמדנו יפה בלוח הזמנים - קבוצה נהדרת עם גישה חיובית ומוטיבציה גבוהה, חצינו את מישור עמיעז לכיוון הר סדום בואכה נחל סדום. הנחל מתפתל בכיוון צפון למרגלות הר סדום ומצטרף אל נחל פרצים הזורם במקביל לו וממערב לעבר שפך זהר. הנחל הוא חווית נהיגה, ונכרים בו סימנים רבים של כאלו שרואים בו מסלול מירוצים עם סיבובים בהטיה של 45 מעלות. אנחנו בטיול משפחות, האצה במסלול לא היתה חלק מהמשימה, ועל כן התנהלנו באיטיות ובזהירות בסיבובים החדים והצרים של הנקיק. נשכרנו בכך שכולנו צלחנו את הנקיק ללא פגע ברכבים תוך שחיוכים אכבים של הנוהגים והנוסעים.

באחד העיקולים של נחל סדום

הדרכת פעולת ה TRACTION CONTROL

כולם עד האחרון עוברים את החוויה

FUKO GS VTJRUI GUCRHO T, VJUUHV

הסיום במוצא נחל סדום פריסת אוכל סיכומים וקצת סיפורים

מוצא נחל סדום מתרחב ומתנקז לנחל פרצים. בצומת הנחלים מצאנו מקום מוצל ונפרסנו לארוחה וסיכום. הפעם פינקנו את החברים בפיתות חמות, חומוס, סלט חצילים ושתיה. שוב נפרסו מחצלות, נפתחו שולחנות והילדים מצאו גבעה לטפס ולרוץ בסערה מטה.
הרגשת סיפוק של ביצוע המשימה וכפי שהגדירו המשתתפים "טעם של עוד".
לקראת השעה חמש זזנו לעבר הכביש הנמצא במורד האפיק ו- שבת שלום לכולם.