שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שברולט סילברדו בגרסה קרבית

רוצים ביצועים של פורד רפטור אבל בטנדר של שברולט? סדנת PaxPower מטקסס תסדר לכם את העניין

טנדרים הם עניין רציני מאוד בארה"ב, כשבכל חודש נמכרים בה כ-250 אלף יחידות מהם, של יצרניות שונות. שתיים מהן, פורד וראם, מציעות גם גרסאות ביצועים לשטח, הראשונה עם הרפטור והשנייה עם ה-Power Wagon. שני הדגמים,אגב, לא מיובאים באופן סדיר לארץ. היצרנית הגדולה השלישית, ג'נרל מוטורס, עדיין לא נכנסה לתחום הזה ואת החלל ממלאות סדנאות שונות, כמו PaxPower מיוסטון, טקסס.

הסדנה, שעד כה התמחתה בשיפורים של הרפטור דווקא, מציעה לחובבי ה"שבי", טנדר סילברדו שעבר מקצה שיפורים נרחב וקיבל את השם ג'קל (Jackal). הבסיס הוא סילברדו 1500 עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר שקיבל "בוסט" קטן והוא מפיק 442 כ"ס וכ-65 קג"מ, ומזניק את הטנדר מ-0 ל-60 מייל בשעה בתוך 5.7 שניות.

השיפורים המעניינים יותר מגיעים בשלוש רמות, בשלוש רמות מחיר: ברמה 1 תקבלו הגבהה של 4 אינץ' עם צמיגים בקוטר 35 אינץ', מערכת מתלים משופרת עם בולמים של King, כנפונים מורחבים ועוד. ברמה 2 אפשר לקבל הגבהה של 6 אינץ' עם סרנים מורחבים, ומערכת מתלים משופרת עוד יותר. ברמה 3 כבר תרכבו על צמיגי 37, ותקבלו בולמי קויל-אובר עם ביי-פס פנימי ורכיבי מתלה נוספים ש"הושאלו" מטנדרי מרוצים המשתתפים בבאחה.

וכמה זה עולה? 15 אלף דולר לרמה 1 (מעבר כמובן למחיר הבסיסי של הטנדר), 25 אלף לרמה 2 ו-35 אלף לרמה 3. במלים פשוטות, ג'קל ברמה 2, אותו משווים בסדנה ישירות לרפטור סטנדרטי, עולה כ-75 אלף דולר, וזה כ-20 אלף דולר יותר ממחירו של רפטור בסיסי. שווה? לאוהבי ה"שבי", כנראה שכן.