טיול מועדון jeep מג'בל חרמון למרסבא - 25/10/19

ביום שישי האחרון, קבוצה רצינית של רכבי jeep כבשה את ג'בל חרמון, חצתה את בקעת הורקניה ואכלה צהריים מול המרסבא.
למרות איומי מזג האוויר - היה מווי כייף...
הדריכו וצילמו: אופיר אביב ועדי צפתי

ביום שישי התאספו ובאו קבוצה של jeepאים לטיול שארגנה חברת סמל"ת ללקוחותיה.

המכנה המשותף של כלל המשתתפים הוא שהם בעלים גאים של המותג jeep.

לטיול נרשמו לא מעט משתתפים ולכן הגענו מאתר השטח הישראלי 2 מדריכים. תחזיות מזג האוויר לסופ"ש הזה איימו בסופה נוראית שתפקוד את ארצנו מה שגרם למטיילים רבים לצלצל ולשאול מה יהיה... לא יהיה כלום ענינו (לאחר שבדקנו אצל אנשי מקצוע מוסמכים כמובן), יהיה מזג אוויר מושלם ולכן הטיול יתקיים כסדרו.

נפגשנו ביום שישי בבוקר בסככה קטנה המהווה תצפית מדהימה על נחל אוג, לא הרחק מהישוב אלמוג.
בחניה ליד התצפית חנו המשתתפים בצורה מסודרת את רכבם והתקבצו ללגום תה צמחים טעים וארוחת בוקר מפנקת וטעימה במיוחד.

השילוב של הנוף עם האוכל והתה יצר פתיחה מעולה ליום מדהים.

לאחר הכירות קצרה, תדריך מקצועי ובטיחותי יצאנו לדרך.
נסענו לאורך הגדר של הישוב אלמוג וירדנו לחצות אותו, כאשר אנו מכוונים גלגלינו לעבר הר החרמון הדרומי – יותר נכון ג'בל חרמון – של המדבר, כן, כן, יש שני "חרמונים" בארץ – ואנחנו נכבוש את הדרומי שבניהם.

עלינו והתחברנו לציר הנוסע מאלמוג למצוק ההעתקים ועזבנו אותו לטובת עליה מערבה לטיפוס על הסכין הצפונית לג'בל חרמון.
העליה היתה משולבת בבורות שיצרו הצלבות ובחול פודרתי אשר לא עוזר לג'יפים בחיפושם אחר אחיזה...

אבל בל נשכח שבjeep עסקינן... הרנגלרים כמובן עלו בזילזול, מהלך מתלים מכובד השאיר את הגלגלים על הקרקע וסיפק אחיזה רציפה ולכן עלו ללא מאמץ. לגראנד שירוקים יש מהלך מתלה קצר יותר ולכן הם שיחקו במשחק הנפת הגלגלים באוויר.

אבל... הם יודעים את העבודה ולכן כיוון הגה נכון, לחיצה על דוושת הגז והעברת מספיק סוסים לגלגלים העלו את כולם לראש המעלה שם עצרנו לתצפית עוצרת נשימה אל ים המלח.

לאחר התצפית והתמונות של ים המלח גלשנו מערבה לבקעת הורקניה (נבי מוסא) והתחלנו לטפס לכיון המרסבא.

שם עצרנו להסבר קצר וקינחנו בארוחת צהרים דשנה ומפנקת – גם מבית סמל"ת.

לאחר הביקור במרסבא המשכנו צפונה, חלפנו על פני הר עזאזל (מונטר), עברנו מתחת לישוב קדר והמשכנו ישירות למישור אדומים.

שילוב של jeep, מדבר, נופים עוצרי נשימה, אוכל טעים, קבוצה נהדרת ומזג אוויר לפי הזמנה – יצרו לנו יום טיול מושלם!