שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סוזוקי ליערות יתיר ודרום מדבר יהודה 21/9/19

סיכום טיול משפחות ליער יתיר ולאורך נחל מורג

בטיול מועדון סוזוקי ניסינו לשלב בילוי בחיק הטבע ביחד עם מספר קטעים מעט יותר אתגריים שבהם יבואו לביטוי היכולת הטכנית של הרכב ומיומנות של נהגים.
המסלול התחיל בכניסה ליער יתיר ליד היישוב מיתר, משם טיפסנו למרום הר חירן במעלה שהצריך נהיגה טכנית ועזרת מכוון. כולם עברו את ה"מכשול" לכאורה ללא קושי מיוחד.

מתחילים בטיפוס להר חירן

קטע עם שיפוע צד

בשבילי יער יתיר

לאחר שצלחנו את הפסגה ממנה ניתן להשקיף על כל האזור, התנהלנו בשבילי היער לעבר נקודת צל ראויה לארוחת הבוקר. רוח קרירה וצל העצים הוסיפה לאוירה הנעימה של רחש מבערי הגז של הקפה.

בשבילי יער יתיר

בשבילי יער יתיר

מעלה הר אביסף

הקטע האתגרי הבא היה מעלה הר אביסף. זהו מעלה עם דרדרת עם מספר מדרגות סלע שמצריכות תשומת לב הנהגים לנהיגת שטח נכונה (במעלה), ועזרת מכוון. עלינו בסבלנות אחד אחד כאשר כל מי ש"כבש" את הפסגה זכה לתשואות הצופים.

האחרון ממתין בסבלנות שהשיירה הארוכה תטפס

האחרון ממתין בסבלנות שהשיירה הארוכה תטפס

ממתינים בתור

על קו הרכס מעל לנחל עניים

לאחר שצלחנו את מעלה הר אביסף, הובילה אותנו הדרך אל קו פרשת המים של הרכסים של הרי עירא. הדרך מתפתלת על קוי הגובה ובשל מדרונות די תלולים רובה מתאפיינת בשיפועי צד שהמריצה אותנו לנוע מצורה איטית וזהירה ממש עקב בצד אגודל. אומנם שטח טרשי עם לא מעט בולדרים, אך השיירה עשתה את דרכה ללא ארועים ובסיום נפגשנו עם כביש 31 המוביל מצומת שוקת לערד.

בשיפוע צד

בשיפוע צד

מדלגים לערד

תא השטח השני בו עבר מסלול הטיול הוא עמק בין הר יעלים להר פרסה שבדרום שמורת מדבר יהודה לאורכו זורם נחל מורג. המסלול מתחיל מכביש ערד - צומת זוהר ומתנהל בשיפוע מתון לעבר מצוק ההעתקים שלשפת ים המלח. דרך ללא קשיי עבירות, עד שהגענו למעלה המאתגר. אנחנו היינו במגמת הירידה וכל שנדרש מהנהגים היא תשומת לב מרובה לבורות רבים ומהמורות לאורך המורד (מעלה). הכוונה - והכל עבר בשלום.
השביל מוביל אל הירידה של מעלה יאיר. מפאת המצב הקשה של המעלה בחרנו שלא לרדת לחוף ים המלח אלא להשקיף על הים ואזור המלונות ממרומי המצוק.

מעלה (מורד) מורג

מעלה (מורד) מורג

במרומי מצוק ההעתקים מעל מעלה יאיר

במרומי מצוק ההעתקים מעל מעלה יאיר

בחזרה אל הכביש

ממרמי המצוק הובילה אותנו דרך נוחה לנסיעה אם כי פנינו היו אל מול השמש השוקעת. קטע לא ארוך וכולנו נחתנו בשלום על כביש צומת זוהר - ערד, וטיולנו בא אל סיומו.
החברים - לאחר הסיכום הרגיל נפרדנו לשלום בדרכנו איש איש לביתו.

הדרך קצרה יותר בדרך חזרה...

הדרך קצרה יותר בדרך חזרה...

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן