שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #59

קרוס-אובר חדש לדייהטסו, העתיד על פי קיה והרנגלר נבחר בפעם העשירית ברציפות כרכב השטח הטוב ביותר בתערוכת SEMA

פעם, בתקופה היפה של רכבי השטח בישראל, כשהיצע הכלים הקשוחים (יחסית, לא לקפוץ) היה גדול, הגיע לארץ רכב שטח יפני שלא זכה להצלחה גדולה: דייהטסו רוקי, שנקרא גם פרוזה (Feroza ). זה היה אמנם כלי קטן, אבל בנוי כהלכה עם שלדת סולם, סרן חי מאחור, הילוך כוח - כל מה שדרוש כדי לרדת מהאספלט בלי חששות.

הייצור של הרוקי הישן הופסק בשנת 2002, אבל ברוח הדברים של היום, הוא חזר לאחרונה להיצע של דייהטסו כקרוס-אובר מפונפן, שגרסת הבסיס שלו נטולת הנעה 4X4. פגשנו כבר את הצעד הזה אצל לא מעט יצרניות, שמנסות למנף שם מיתולוגי לטובת דגמים חדשים שאין קשר בינם לבין המקור, כדוגמת הויטארה של סוזוקי, הבלייזר של שברולט והרנגייד של ג'יפ.

גם הרוקי החדש הוא רכב קטן, פחות מ-4 מטר באורך, עם מנוע בנפח ליטר אחד שמספק כ-95 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. כאמור, הנעה בכל הגלגלים תוצע רק בגרסאות הבכירות, אבל זה לא כלי שמיועד לכבוש את מעלות הנגב...

העתיד של קיה – חשמלי ואוטונומי

קיה חשפה השבוע תרשימים ממוחשבים של דגם קונספט, שמטרתו להציג את חזון העתיד שלה. מדובר בקרוס-אובר עם קווים ספורטיביים מודגשים, הנעה חשמלית ומערכת אוטונומית שלב 4. ההנעה מתבצעת בעזרת ארבע מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, תצורה שמייתרת את כל מערכת העברת הכוח לה זקוקים כלי רכב קונבנציונליים.

כצפוי, דגם כזה מציג לא מעט רעיונות חדשניים, אחד מהם הוא האפשרות להשכיב את המושבים הקדמיים כדי שהנהג והנוסע שלצידו יוכלו לנוח, כי הרי הרכב נוהג את עצמו... וכדי שבאמת יהיה נוח, בזמן שהרכב במצב אוטונומי ההגה שוקע לתוך לוח המכוונים.

כוכב התערוכה

עשר שנים ברציפות שהרנגלר של חברת ג'יפ זוכה בתואר "רכב השטח של השנה" בתערוכת SEMA הנערכת מדי שנה בלאס וגאס. מה נוכל לומר יותר מזה? הרנגלר- ובוודאי הרוביקון - הוא הכלי בעל יכולות השטח הגדולות ביותר שניתן לרכוש בארץ. בתערוכה, שנפתחה היום, יוצג רוביקון שעבר מקצה שיפורים בחטיבת מופאר של ג'יפ, שם "העמיסו" עליו מכל הטוב שיש לחטיבה הזו להציע.