סיכום טיול למעלה זרון ומעלה יאיר - 01/11/2019

ביום שישי נפגשנו 5 נהגים קשוחים שלא מפחדים ממעלות אתגריים, במטרה לצלוח שניים מהמעלות הקשים שיש לדרום מדבר יהודה להציע ואולי אפילו להספיק לחריימה של ערב שישי.
הצלחנו? ברור שכן!

בשבילי, חלק ניכר מטיול הוא הנוף ואחד השילובים שאני יותר אוהב לראות זה בין מדבר למים.
מחשבה זו הובילה אותי לבחור מסלול במדבר יהודה כשברקע ים המלח וכשרציתי לשלב גם אתגר לא פשוט, מסלול המשלב בין מעלות זרון ויאיר לגמריי ענה על הצורך!

אז פתחנו את הבוקר במצפה שעל כביש 31 במורדות מערד לכיוון ים המלח.

הסבר קצר על המסלול, מכירים אחד את השני, תדריך והכנה למסלול אתגרי ויצאנו לדרך כשפנינו מוכוונים למעלה זרון ואותו נבצע בירידה.

במעלה זרון יש שתי נקודות עם בעיית עבירות קשה ואחריהן ירידה תלולה מלאה באבנים ופודרה שמסיטים את ההגה לא מעט בזמן הנסיעה. נחושים ונעולים (חלקינו) הגענו למדרגת סלע הראשונה שמאטה את קצב הנסיעה.

כמה דקות של מתח להוריד כל רכב בשלום, בזכות הכוונה נכונה, סבלנות והקשבה - מצאנו את עצמינו בסיום המדרגה בריאים ושלמים.

לא עוברים להם 100 מטרים ואנחנו כבר במדרגה הבאה. הפעם האתגר לקח יותר זמן וגרם לחלק מהנהגים להחסיר כמה פעימות.

מסדירים נשימה ויורדים לאט את הדרדרת לכיוון מצד זוהר (בסוף הירידה ישנם כמה גבים אשר מתמלאים לאחר השטפונות - גבי זוהר).

סיימנו את זרון בכביש 90 שצמוד לים המלח ופנינו מועדות למעלה יאיר - מעלה שכל ג'יפאי חייב להכיר!

הדרך למדרגה המוכרת שבמעלה יאיר רוויה בסלעים, הצלבות ואתגרים, לכן רובה מתבצעת בהילוך כוח וחלק ניכר גם דורש הכוונה.

פחות מחצי שעת טיפוס ואנחנו מתייצבים מול מדרגה קשוחה. יורדים רגלית לבחון, קצת מע"צ וכולנו עוברים בהצלחה!

מסיימים טיפוס קשוח של מעל שעה ושמחים לראות שהגענו לסוף המעלה. שם גם עצרנו לארוחת צהריים עם הנוף של ים המלח ברקע, כמובן.

לאחר לא מעט אתגרים, מריחים את הסוף בשבילים מהירים שערכו כ-45 דקות עד ליציאה לכביש 31, לא רחוק מהיכן שהתחלנו.