אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

חשמל בתערוכת האופנועים של מילאנו

כמעט כל היצרניות הגדולות הציגו את מיטב הדגמים החדשים שלהן בתערוכת הדו-גלגליים השנתית הנערכת במילאנו. אנחנו בחרנו להתמקד בדגמים מונעי החשמל

התערוכה השנתית במילאנו, שנערכת בפעם ה-77, היא המשמעותית והגדולה ביותר בתחום הדו-גלגלי. אין כמעט יצרנית, גדולה כקטנה, שלא משתתפת בה והשנה לקראת שנת מודל עגולה (2020), כולן משתדלות להציג דגמים חדשים וחדשניים.

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתחום, שהיה אמור לקרות כבר השנה, הוא כניסתו של תקן יורו 5. התקן מחמיר מאוד בנושא של זיהום אוויר, והוא יחייב את החברות לשדרג מנועים קיימים או לצאת עם ליין של מנועים חדשים לחלוטין. בלחץ היצרניות, כניסתו של התקן נדחתה בשנה לגבי מנועים קיימים, אך היא כבר מחייבת לגבי מנועים חדשים.

אפשר היה לצפות במצב כזה, שהחברות יפנו יותר ויותר לכיוון של הנעה חשמלית, אך נראה כי הנושא הזה בעולם הדו-גלגלי עדיין מדשדש, במיוחד אם משווים זאת למה שנעשה בתחום המכוניות. היצרניות הגדולות עדיין לא ממש שם, מלבד קוואסאקי וקימקו, הארלי דווידסון "החביאה" את ה- LiveWire שסובל מבעיות אמינות וחברת ZERO האמריקנית, אחת המובילות בייצור כלים חשמליים כלל לא הגיעה לתערוכה. זה השאיר את הבמה ליצרניות קטנות, מרביתן חדשות, שמתמקדות רק בייצור אופנועים וקטנועים חשמליים.

RMK E2, המנוע "שתול" בהיקף החישוק

מבין הכלים שכן הוצגו, תפס את עינינו ה-RMK E2, אופנוע ספורטיבי עם ג'נט אחורי ללא זרועות, כשהמנוע מוטמע בהיקף החישוק. החברה הפינית הציגה את האופנוע כקונספט לפני חודשים מספר, ולתערוכה הגיעה כבר עם דגם ייצור. המהירות המקסימלית נמוכה יחסית לאופנוע, 160 קמ"ש בלבד, וטווח הנסיעה בין טעינה לטעינה נע בין 200 ל-300 ק"מ, כתלות באופן הנסיעה. המחירעומד על כ-27 אלף דולר, באירופה.

כלי מעניין נוסף הוא ה- CAKE Ösa שמגיע משבדיה, סוג של סקוטר המשדר פונקציונליות טהורה. הכלי מגיע בשתי וריאציות, הבסיסית מגיעה למהירות של כ-50 קמ"ש והבכירה מגרדת את ה-100 קמ"ש.

CAKE Ösa, פונקציונליות מעל הכל

חברת Energica האיטלקית, שהיא הספקית היחידה של אופנועים למוטו E (אליפות העולם לאופנועים מונעי חשמל), הציגה דגם משופר של ה-EGO, עם מנוע המספק 145 כ"ס ודוחף למהירות מירבית של 240 קמ"ש, עם טווח נסיעה של 250-400 ק"מ בין הטעינות.

הכלי האחרון שנציג כאן, הקימקו RevoNEX, הוא אולי הכי משמעותי לשוק בישראל. החברה אמנם מציגה אותו כקטנוע משופר, אבל על פי התמונות מדובר באופנוע לכל דבר, עם תיבת הילוכים ידנית, מהירות מירבית של 205 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 בתוך פחות מארבע שניות.

Energica EGO, להרגיש כמו רוכב מירוצים

ה-RevoNEX של קימקו