שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2020: כך ייראה המסלול המלא

קרוב ל-8000 ק"מ, מתוכם 5000 ק"מ של קטעים תחרותיים – זהו האתגר עימו יצטרכו להתמודד משתתפי הראלי שייערך בפעם הראשונה בערב הסעודית. יהיה הרבה חול
צילומים מתוך האתר הרשמי של הראלי

עשר שנים לאחר שנדד מאפריקה לאמריקה הדרומית, הראלי הקשה מכולם עובר ליעד חדש: ערב הסעודית. המדינה הענקית - יותר משני מיליון קמ"ר שטחה – מספיק גדולה כדי להכיל את מסלול הראלי כולו, מבלי צורך לצאת מגבולותיה. אז מה מחכה למתחרים? כ-7860 ק"מ בסך הכל, מתוכם כ-5100 בקטעים תחרותיים, הנדחסים לתוך 12 ימים. בשבעה מתוכם, אורך המסלול התחרותי יהיה יותר מ-400 ק"מ.

הראלי יוזנק מעיר הנמל ג'דה הנמצאת לחופו של הים האדום, יעשה דרכו צפונה כמעט עד לגבול עם ירדן, ואז יחזור ויירד דרומה, יפנה לכיוון החלק הדרום-מזרחי השומם של המדינה המכונה "הרבע הריק", ואז יטפס שוב לנקודת הסיום בעיר השעשועים קידיייה. יום המנוחה יהיה סמוך לריאד, עיר הבירה של המדינה.

ים של חולות. התמונות צולמו על ידי צוות הדקאר במהלך בחירת המסלולים

השנה יהיו כמה שינויים טכניים מעניינים: ספר הדרך יודפס בצבע, כך שלא יהיה צורך לעבור ולמרקר את הנקודות הקריטיות. בחלק מהימים הספר יחולק רק בבוקר יום התחרות, מה שיהפוך את משימת הניווט לאתגרית במיוחד. בסופו של יום השלישי, שיהיה מסלול מעגלי סביב העיר ניאום, לאופנועים ולטרקטורונים יתאפשר לטפל בכלים שלהם במשך 10 דקות בלבד! יהיו גם שני ימי מרתון מסורתיים, בימים 11-12, שבהם רק למתחרים מותר לטפל בכלי הרכב שלהם. ובשני הימים האלה, יחצו המתחרים את הדיונות הגבוהות ביותר במדינה!

שינוי מעניין נוסף, יאפשר למי שנשר מהתחרות להמשיך ולהתמודד עם המסלול עד נקודת הסיום. האופציה הזו פתוחה רק לחובבים, ובוודאי יבחרו בה כאלה שירצו לצבור ניסיון לקראת הראלים הבאים.

השנה ישתתפו בראלי כ-350 מתחרים: כ-150 על אופנועים, 23 על טרקטורונים, 88 צוותי מכוניות, 48 משאיות ו-43 SSV. ההזנקה תהיה ב-5.1 והסיום ב-17. אנחנו כמובן נעקוב.